וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון התבקשו להתפנות מבתיהם - והיישובים נותרו ריקים

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 21:33

לאחר ש-90% מאוכלוסיית האזור כבר עזבה מרצונה, הורה צה"ל לכל היישובים הנמצאים עד שני ק"מ מהגבול להתפנות מבתיהם. את מיקומם של האזרחים החליפו חיילים דרוכים ומוכנים למשימה. דבר אחד ברור - לא משנה התרחיש, הפתעה כבר לא תהיה פה

בווידאו: חיזבאללה מפרסם תיעוד מהתקיפות של אמצעי המעקב בגבול אתמול/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כוננות שיא ומוראל גבוה על גבול הצפון, טנקים ברחובות ובשטחים החקלאיים, נגמשים על הכבישים, וחיילים במקומות מסתור - יישובי הצפון נטושים כבר שבוע כמו כפרי רפאים. על תיירים המפרנסים אותם בשגרה אין מה לדבר. כל העסקים סגורים. המסעדות בתי הקפה ואפילו "הפודטראקים" אינם פועלים, רק תנועה דלילה של אזרחים בדרכים. בסביבת שתולה, חניתה, וערב אל עראמשה, היכן שהיו בימים האחרונים כמה תקריות קטלניות, נזהרים מאד שלא לנוע ללא צורך ממשי ולא להחשף לאויב.

מוקדם יותר היום אוכלוסיית הישובים המצויים עד שני קילומטרים מגבול לבנון התבקשה על ידי צה"ל להתפנות מבתיהם. זאת, לאחר שכ-90 אחוז מהאוכלוסיה עזבה עוד קודם לכן, בהמלצת הגורמים האזרחיים.

כוננות שיא ומורל גבוה בגבול הצפון.  16 באוקטובר 2023. יואב איתיאל
גבול הצפון/יואב איתיאל

בטווח זה נמצאים 28 ישובים בהם בשגרה מתגוררים כ-27 אלף איש. על פי נוהל הפינוי, רשת מקומית מתחברת לחמ"ל יעודי של משרד הפנים, מקבלת הקצאת חדרים לתושביה ומפנה אותם. במהלך היום, כבר יותר מ-90% מהמועצות קיבלו את ייעדי האירוח לגבי התושבים שלהם. . כ-90 אחוז מהאוכלוסיה עזבה עוד קודם לכן, בהמלצת הגורמים האזרחיים.

עינב גלר, מורה משלומי, עלתה עם שלוש בנותיה על אחד המיניבוסים שפינו תושבים משלומי למלון דן בירושלים. "מיום ראשון שעבר היינו במרכז הארץ אצל קרובים, אבל כמה אפשר ליפול על משפחה? אז חזרנו הביתה הבוקר ואנחנו שוב יוצאות, הפעם למלון שסידר משרד הבטחון, בדיוק בזמן מבחינתנו", סיפרה גלר, "אני יודעת שיש כאלה שהיו רוצים להשאר אבל אני אישית מאד בעד הפינוי. יש פחדים, ומאז השבת שעברה יש פחדים חדשים, כי פתאום אתה מבין מה זו חדירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוננות שיא ומורל גבוה בגבול הצפון.  16 באוקטובר 2023. יואב איתיאל
כוחות צה"ל נוסעים לכיוון הצפון/יואב איתיאל

במקומם של התושבים שהתפנו, בחצרות הבתים, יושבים כעת חיילים על ציודם. בכוננות ובדריכות. כל מי שחולף ואינו מוכר להם נדרש להזדהות. בשערים בבונקרים ובשבילי הישובים דרוכים אנשי כיתות הכוננות שחויחו ופועלים לצד חיילי צה"ל. דבר אחד ברור: לא משנה התרחיש, הפתעה כבר לא תהיה פה.

"תושבים יקרים אני שב ומעדכן שמאות חיילי צהל מוצבים בישוב באזורים רבים יחד עם כיתת הכוננות שגויסה על ידי צהל", הרגיע ראש המועצה גבי נעמן את התושבים המודאגים בהודעה שפרסם אתמול, "החשש לחדירת מחבלים אינו קיים בשל הנוכחות והדריכות של חיילינו היקרים. סיכמתי עם מפקד היחידה בשלומי על הוספת סיורים ממונעים בשכונות מידי פעם כדי לחזק את תחושת הביטחון שלכם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully