וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צה"ל חיסל את ראש המודיעין הכללי של חמאס בחאן יונס

16.10.2023 / 18:15

צילומים נוספים מתעדים תקיפה של מטרות תת קרקעיות של חמאס ומחבלים שעסקו בשיגור רקטות. בהכוונת האש עוסק מרכז האש של פיקוד דרום, שפעל בימים הראשונים לזיהוי והכוונת כלי טיס לא מאוישים וזיהוי אלפי מטרות, בהיקף שלא היה כמוהו בסבבי הלחימה הקודמים

בווידאו: תקיפות מרכז האש של פיקוד דרום/צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הערב (שני) תיעוד של כמה מפעולות צה"ל בעזה, ובהן תיעוד של חיסול ראש המודיעין הכללי של חמאס בחאן יונס. צילומים נוספים מתעדים את תקיפת המטרות התת קרקעיות של חמאס, תקיפה של מחבלים שעסקו בשיגור רקטות, תקיפה של מטרות של חמאס באמצעות רקטת "רומח".

מרכז האש של פיקוד הדרום בפיקודו של אל"מ י' הוקפץ ביום שבת אל הפיקוד, עם תחילת המתקפה הרצחנית של חמאס על דרום הארץ, כשתוך כדי ההקפצה הוא מקבל הודעות על חבריו הנצורים בבתים ועל מפקדים שנלחמים. במהלך ההתארגנות בפיקוד החלה הכוונה של אש לעבר מחבלים שחצו את קו הגבול לעבר ישראל ותקפו מוצבים, ולעבר כוחות שנסוגו לשטחי רצועת עזה.

בימים הראשונים עסק מרכז האש בזיהוי והכוונת כלי טיס לא מאוישים לתקיפה של חוליות טרור, שחלקן חדר בשבת, וחלקן המשיך לנסות לחדור לישראל גם בימים הבאים.

התקפות צה"ל ברצועת עזה. 16 באוקטובר 2023.. אבי רוקח
קצב אש גדול פי עשרה. התקפות צה"ל בעזה/אבי רוקח

מאמץ התקיפה של מרכז האש, בפיקודו של אל"מ י', כלל אלפי מטרות, בהיקף שלא היה כדוגמתו ברצועת עזה. התקיפה הוגדרה כשיטתית: סיכול בכירים, פגיעה בבתי פעילים, מפקדים ובכירים, ציד אחרי פעילי חמאס, ותשתיות אזרחיות וצבאיות. כמו כן הותקפו מתחמי כינוס, מצבורי אמצעי לחימה, אתרי שיגור, חוליות הכוונה וסיוע לזרוע הצבאית של חמאס. נעשה מאמץ לשלול יכולות של הארגון, כדי לסייע לתמרון הקרקעי, במידה שהדרג המדיני יאשר אותו.

הושם דגש על מתחמי הלחימה של חמאס בשכונות השונות, המנהרות ההגנתיות וההתקפיות. בצה"ל טענו כי למרות ההיקף החסר תקדים של תקיפות, לא מדובר בפעולה משולחת רסן, אלא בהתנהלות על פי הדין הבינלאומי. מן הסתם, בעת התקיפות היו בקרבת חלק מהמחבלים גם אזרחים.

בפעילות מסביב לשעון והמודיעין שזרם למרכז האש, הצטיירו דפוסי פעולה קבועים של מחבלים ובכירים שמסתתרים במתקנים רגישים כמו מוסדות חינוך, בתי חולים ומבנים של אונר"א וארגוני סיוע נוספים, כדי שישמשו עבורם כמגן אנושי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
בית פלסטיני שנהרס בתקיפות ישראליות במרכז רצועת עזה. 16 באוקטובר 2023.. רויטרס
הושם דגש על מתחמי הלחימה של חמאס בשכונות השונות/רויטרס

המטרה שהוצבה בראש סדר העדיפויות היא סיכול בכירי הנהגת חמאס מהדרג הצבאי והמדיני, ובהם יחיא סינואר, מוחמד דף, אחמד סינואר, היימן סיאם ואחרים.

מניתוח הנתונים עד כה עולה כי בהשוואה לסבבי הלחימה בשנים האחרונות, במלחמה הנוכחית מפעיל צה"ל אש בהיקף גדול פי עשרה, וקצב התקיפות רק הולך ועולה. לפי הערכות בצה"ל, היקף שיגור הרקטות נמצא במגמת ירידה, לא רק בגלל חישוב שעושה לעצמו חמאס מחשש למערכה ארוכה מול צה"ל ומפחד שלא יישארו לו רקטות, אלא גם בגלל השמדת משגרים ורקטות שביצע מרכז האש של פיקוד דרום.

הדגש המרכזי השני היא פגיעה במערכת המבוזרת של חמאס, שתומכת במאמץ האש שלו הכולל רקטות, פצצות מרגמה וטילי נ"ט לטווחים שונים. גם מערכת זו, מתצפיתנים ועד מפעילים, הותקפה בתשעה הימים האחרונים. בצה"ל לא התייחסו לאפשרות שבמבנים יש שבויים ישראלים, אך הגדירו מטרות "קשות" ורגישות שעוברות תהליך בדיקה קפדני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully