וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמת עזה-ביירות: בלבנון ובאיראן מעריכים שהסלמה מצד חיזבאללה תביא להרס חמור

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 17:25

המודיעין הישראלי עוקב בדריכות אחרי הקשר בין חיזבאללה, איראן וחמאס. ההערכה היא שבצד השני סבורים שישראל מוכנה לתקיפה שתסב ללבנון נזק דומה למתרחש בעזה. גם לנושאות המטוסים האמריקניות יש משקל. במקביל, חלה התקדמות רבה במוכנות הלוגיסטית של מילואים בכל החזיתות

בווידאו: חיזבאללה מפרסם תיעוד מהתקיפות של אמצעי המעקב בגבול אתמול/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קהילת המודיעין עוקבת בדריכות אחר מהלכים שמבצע ארגון חיזבאללה והקשרים שהוא מנהל עם האיראנים והנהגת חמאס, לקראת תרחישי קיצון של הסלמת המלחמה בזירות נוספות. לפי הערכות בצה"ל, עם פרסום התיעוד של של תקיפות חיל האוויר בכל רחבי רצועת עזה, מתהווה אצל האויב דילמת "עזה-ביירות". לפי הערכות של גורמים בישראל, מצטיירת תמונה ברורה שלפיה בטהראן ובביירות סבורים שישראל ערוכה לתקיפה בקנה מידה גדול, במידה שחיזבאללה ינסה לדרדר את הצפון למלחמה. במקרה כזה, ההערכה בצד השני היא שהיקף הנזק בביירות יהיה דומה למתרחש בעזה, ואף חמור ממנו.

טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023. רויטרס
טנקים ישראליים בגבול לבנון, 16 באוקטובר 2023/רויטרס

בהערכות המתגבשות בטהראן ובביירות יש משקל לכך ששתי נושאות מטוסים מהגדולות בעולם הגיעו אל הים התיכון, ומהוות עבור מדינת ישראל מטריה אווירית מפני תקיפות מלבנון וחיזבאללה. בנוסף לכך, היום אמור הקבינט הביטחוני להתכנס לישיבה שבה יכריעו לגבי שלבים נוספים במלחמה, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל.

המסר הכללי שהועבר לדיפלומטים ולבכירים במערכות ביטחון במדינות זרות שמנהלים קשרי עבודה עם מקביליהם בישראל, הוא שצה"ל ימשיך עד "תבוסת חמאס, או כניעה ללא תנאי של הנהגת החמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הערכות חיילי צה"ל, עוטף עזה, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
שיפור משמעותי בהעברת ציוד לשטח. חיילים נערכים על גבול עזה/ראובן קסטרו

בתוך כך, מפקד זרוע היבשה בצה"ל האלוף תמיר ידעי דיווח בשעות האחרונות על התקדמות דרמטית ברמת הכשירות של מאות אלפי חיילי המילואים באוגדות, שהתגייסו בצו 8 בעקבות המתקפה הרצחנית של החמאס על דרום הארץ. גורם צבאי בכיר אמר, "האימונים של גדודי המילואים מתבצעים באש חיה, לילה ויום, ללא הגבלות מיוחדות. הלוחמים מחזיקים כשירות. חשוב להדגיש שלא כולם יתמרנו והמשימות שלהם מגוונות - לצפון, לדרום, ולאיו"ש".

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אלוף מישל ינקו, דיווח היום בהערכת מצב על שיפור משמעותי בהעברת ציוד לשטח, תחמושות, דלק, סוללות וטנקים, בהתאם לדרישת מפקדי האוגדות, לעבר גבול לבנון ולעבר גבול רצועת עזה. ביממה האחרונה בוצע רכש נוסף של כ-10,000 אפודים קרמיים שעומדים בתקן שקבע צה"ל. ובמקביל מתנהל מאמץ גדול מאוד של תכנון, רכש והצטיידות, לקראת האפשרות שהמלחמה ברצועת עזה תימשך חודשים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully