וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגנה על מוצב נחל עוז, וגבורתו של בנו של האלוף - הלוחמים משחזרים

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 14:55

ביחס של 15 מחבלים על כל לוחם, נלחמו חיילי גדוד 13 של גולני כדי להגן על מוצב נחל עוז ביום השבת של חדירת המחבלים. בניהם היה גם בנו של ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שפעל בתושיה וגבורה. מתחקירים עולה: למחבלים הייתה כמות נשק גדולה בהרבה מזו של לוחמי צה"ל

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבלים נכנסים לקיבוץ בארי/מצלמות אבטחה

לוחמי ומפקדי גדוד 13 של גולני, שאיישו מוצב נחל עוז, התעוררו ביום שבת אל קול חדירת המחבלים. הלוחמים מיהרו להגן על הבסיס, כשבניהם בנו של ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בזרוע היבשה. בנו של האלוף פעל בתושיה, וכשהבין כי אזלה התחמושת, העביר כדורים ממקלע הנגב לנשק האישי, וכך חיסל את המחבלים.

לידי וואלה הגיעו היום (שני) מסקנות מתחקור ראשון של חדירת המחבלים לבסיס. מהתחקיר עלה כי התקפת המוצב כללה ללא רק פצצות מרגמה בדיוק רב, אלא גם שיגור טילי נ"ט על העמדות מסביב למוצב, ניתוק הצירים המובילים למוצב, וחדירה ממספר כיוונים.

הגדר בין ישראל לעזה לאחר הפריצה 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים פורצים את הגדר בין ישראל לעזה/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

"היה יחס לחימה של 15 מחבלים על כל לוחם שלנו", סיפרו הלוחמים מגדוד 13 ותיארו את שעות הלחימה הראשונות, "הכל היה מלא בפיצוצים, ירי מכל הכיוונים בו זמנית, שימוש במטעני חבלה וטילי נ"ט בכל מקום שבו היתה להם התנגדות".

הלוחמים סיפרו כי רובם התעוררו משינה בעקבות חדירת המחבלים, ויצאו מיד להגן על המוצב וחייליו, אולם בשלב מסויים נגמרה ללוחמים התחמושת והיה עליהם "לאלתר". בין הלוחמים, היה בנו של ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בזרוע יבשה האלוף מישל ינקו. על פי העדויות, בנו של האלוף, כשהבין שהתחמושת אוזלת, פרק כדורים ממקלע הנגב והכניס אותם למחסנית הנשק. בנו של האלוף ירה אל עבר המחבלים, פגע והרג אותם. מפקדים בגדוד שיבחו אותו על גבורתו והתושייה שהפגין יחד עם חבריו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בסיס צהלי כבוש. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בסיס צה"לי שנכבש על ידי מחבלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, יש לציין כי במספר גדול של תחקירים עלה כי כמות אמצעי הלחימה שנשאו איתם מחבלי חמאס הייתה גדולב בהרבה מהיקף האמל"ח שעמד לרשותם של לוחמי צה"ל ברגעי האמת במוצבים. מתחקיר האירועים עולה כי כלל חוליות הטרו הגיעו עם היקף גדול מאוד של רובים, טילים, מחסניות, מטענים, מוקשים, ובעיקר רימונים, שלחיילים כלל לא היו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully