וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבורת הגשש: גרם למחבלים לחשוב שהוא אחד מהם - והם חוסלו

עודכן לאחרונה: 21.10.2023 / 19:17

במסגרת התחקירים מתבהרת תמונת הלחימה במפקדת אוגדת עזה וסיפור הגבורה של הגששים שסיכנו את חייהם כדי להציל את נשות הקצינים והילדים שלהם שהתארחו במהלך החג במפקדת האוגדה. במקביל גוברת הביקורת על המטכ"ל שלא העביר עדכון לגבי שינוי התנהגות חמאס לפני התקיפה

רחפן חמאס מטיל מטען נפץ על מצלמת תצפית של צה"ל בגבול עזה בפתיחת מלחמת עזה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בתחקירי אוגדת עזה בפיקודו של תא"ל אבי רוזנפלד שנערכים בימים אלה לגבי אירועי שבת ה-7 באוקטובר, התברר אומץ הלב של גששי האוגדה, כך נודע לוואלה!. בשבת בבוקר, עם תחילת המתקפה של חמאס על עוטף עזה, אחת ההתקפות הגדולות ביותר שביצע חמאס בעומק שטח מדינת ישראל הייתה על "מחנה רעים", מפקדת אוגדת עזה שנבנתה אחרי ההתנתקות והיוותה סמל צבאי וקדמה טכנולוגית בתחומים רבים.

במהלך הלחימה במחבלים שחדרו לבסיס התעורר חשש עצום שהם יגיעו לחדרים בהם נמצאו נשות הקצינים והילדים שלהם שהתארחו במהלך החג במפקדת האוגדה. קצין הגששים, שגבורתו נחשפה לראשונה בוואלה! מעדויות מפקדים, החליט ליזום שיטת הטעיה לעשרות המחבלים שניסו לחדור לתוך המחנה.

אחד הגששים הצעירים, שבעוד כחודש וחצי אמור להשתחרר מצה"ל וידוע באומץ ליבו ובמקצועיותו, הוריד את חולצת המדים, נשאר עם חולצה לבנה וקרא למחבלים בערבית: "בואו... בואו אליי...". תוך כדי חילופי האש, הוא התאמץ לשכנע אותם להתקרב אליו וכך לצאת ממקומות המסתור. ההטעייה עבדה והמחבלים, שחשבו שמדובר באחד מהם, התקרבו אל הגשש. בשלב הזה קצין הגששים' צלף בהם מטווח קרוב והרג אותם. "הפעולה הזו הצילה חיי רבים", שיבחו אותו הקצינים שמבצעים את התחקיר.

אימון של גדוד הסיור המדברי, נובמבר 2010. דובר צה"ל
גדוד הסיור המדברי זוכה לשבחים רבים/דובר צה"ל

בנוסף לכך, שיבחו קציני המילואים את גדוד הסיור המדברי (יחס"ר 585; המכונה גם "היחס"ר הבדואי" או "סיירי המדבר") שהגן על חלקים מהחטיבה הדרומית והסתער על מחבלים באומץ רב. "הם ניהלו קרבות מטווח קרוב וספגו פצועים. מה שהדהים אותי אלו נתוני ההתגייסות שלהם במילואים. הם באו לסייע לחברים שלהם בגדוד", אמר אחד מהקצינים. בימים אלה מאבטחים לוחמי גדוד הסיור המדברי את מעבר כרם שלום, שנסגר עד להודעה חדשה ואת יישובי האזור.

עוד בנושא

סיפור גבורה בלתי נתפס: קצין הגששים שהגן על ה"סמל" של פיקוד דרום

לכתבה המלאה

בתוך כך, גוברת הביקורת בקרב בכירים באוגדת עזה על כך שהגורמים במטה הכללי של צה"ל ובפיקוד הדרום לא העבירו אליהם את כלל האינדיקציות והסימנים שהעידו על שינויים בהתנהגות חמאס ברצועת עזה ביום שקדם למתקפה הרצחנית ובכך למעשה מנעו מהם היערכות טובה יותר להתקפות הרבות, הגברת הכוננות והדריכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully