וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לביטחון לאומי אשרה תקנות מקלות לקבלת רישיון נשק

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 4:29

מאז תחילת הלחימה הוגשו כ-41 אלף בקשות לרישיון לנשיאת נשק. על פי התקנות החדשות, אדם בגיל 21 ומעלה ששירת שנה כלוחם או שנתיים בצבא ומתגורר או עובד ביישוב זכאי יוכל לקבל רישיון. יו"ר הוועדה צביקה פוגל: המטרה היא שממחר התקנות יצאו לפועל

מסתערבי מג״ב מחלצים אזרחים ביישובי עוטף עזה/דוברות משטרת ישראל

הוועדה לביטחון לאומי אשרה הלילה (שני) תקנות המקלות את תנאי הסף לקבלת רישיון לנשיאת נשק. במהלך הדיון עלה כי כ-41 אלף בקשות לרישיון נשיאת נשק הוגשו מאז תחילת הלחימה. יו"ר הוועדה צביקה פוגל: "כחלק מהמאמץ המלחמתי אנו מאפשרים לאזרחי מדינת ישראל להעלות את הביטחון האישי והיישובי. אין לי ספק שתחושת הביטחון והצורך לדאוג באופן האישי והצורך 'לדאוג למשפחתי' לא תרד בשנה הקרובה אלא תתעצם ואנחנו חייבים לתת מענה לתחושה הזו".

פוגל אמר בפתח הדיון "אנחנו נמצאים במלחמה שלצערי נכפתה עלינו. אנו חבים תודה ענקית לאותם אזרחים נושאי נשק, רכזי ביטחון ביישובים, שוטרים ושוטרי מג"ב וחיילים עצמאיים או במסגרת יחידתם שמנעו מהטבח להיות אסוני יותר. גילויי הגבורה והאומץ לב נותנים לי את הכוח לנהל דיונים בשעות הקשות הללו". לדבריו, המטרה שהתקנות יאושרו וממחר בבוקר הם יצאו לפועל.

ראש הוועדה צביקה פוגל במהלך ישיבת הוועדה לביטחון לאומי. הכנסת, ירושלים, ב-13 ביולי 2023.. חיים גולדברג, פלאש 90
"חבים תודה ענקית לאזרחים נושאי נשק". יו"ר הוועדה צביקה פוגל/פלאש 90, חיים גולדברג

על פי התקנות, תנאי הסף יורחבו כך שכל אדם אשר גילו 21 ומעלה ושירת שנה כלוחם או ביצע שנתיים שרות צבאי וכן אישה שעשתה שנת שירות לאומי או אזרחי - יהיו זכאים לשאת נשק, לאחר הוכחת מגורים או מרבית עבודה ביישוב זכאי וכן לימודים לפחות יומיים בשבוע בשנת לימודים. זאת בשונה למצב שהיה עד היום בו נדרש היה להציג שירות צבאי או אזרחי מלא. בנוסף, הורחבו התבחינים ביניהם: מתנדב משטרה פעיל ששרת לפחות שנה כלוחם או שנתיים שרות צבאי וקיבל המלצת רמ"ח מתנדבים או מתנדבים שפרשו והתנדבו 15 שנה ומעלה, לוחמי אש שפרשו משירות ומתנדבי ארגוני הצלה בהם: מד"א, זק"א ועוד.

ישראל אבישר, מנהל אגף כלי רישוי ופיקוח כלי ירייה, במשרד לביטחון לאומי, אמר כי התקנות גובשו לאחר עבודה סדורה מחודש ינואר ולא על רקע מצב החירום. עוד אמר אבישר כי לפני פרוץ המלחמה עמד האגף על כ-38 אלף בקשות בשנה כהשפעה של אירועי טרור, ואילו בשבוע האחרון הוגשו מעל 41 אלף בקשות מאז פרוץ הלחימה. "יש לנו חובה ובדיקת זהירות של כל בקשה ואלה תהליכים שיתקיימו תוך כדי שחרור צווארי הבקבוק", אמר אבישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully