וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 מטרות ב-4 שעות: פרטים חדשים על תפקוד חיל האוויר בתחילת מלחמת עזה

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 18:32

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! עולה כי כטמ"מים ומסוקי קרב ביצעו מאות תקיפות בשעות הראשונות לפלישה. בהמשך, כלי טיס שיצאו לתקיפות נאלצו לחזור מהר לבסיסים להתחמש מחדש, בעקבות ריבוי האירועים

בווידאו: צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהוביל את מתקפת הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה/צילום: דובר צה"ל

על אף הביקורת הקשה נגד חיל האוויר, בארבע השעות הראשונות של פלישת חמאס לעוטף עזה תקפו מסוקי הקרב וכלי הטיס לא מאוישים 300 מטרות - כך עולה היום (ראשון) מנתונים שהגיעו לידי וואלה! מהתחקיר הראשוני על פתיחת המלחמה. אחד האתגרים הגדולים עבור מפעילי הכטמ"מים והטייסים היה זיהוי אזרחים, מחבלים וחיילים.

לכל העדכונים מהמלחמה

כבר בראשית המתקפה הרצחנית של חמאס הגדיר מפקד חיל האוויר, תומר בר, לתקוף כל מי שייכנס למרחב של 100 מטרים מהגבול. עם זאת, בעקבות ריבוי האירועים כל כלי טיס שהשתמש בתחמושת שלו נאלץ לחזור מהר לטייסת כדי להתחמש מחדש. בשלב הזה הגדירו בצה"ל חיץ לכל איום במרחק של 1 עד 3 ק"מ, שמטופל על ידי חיל האוויר וכוחות אש מהקרקע.

פעילות חיל האוויר ברצועת עזה, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. 15 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
מטוס קרב של חיל האוויר/דובר צה"ל

ביומיים האחרונים הטיס חיל האוויר מפקדי גדודים וחטיבות מזרוע היבשה במטוסי קרב ומסוקי קרב, כדי להמחיש להם מה רואים הטייסים ולסייע בתקשורת ביניהם בזמן אמת כשידרשו הפצצות ותקיפות. כמו כן, בצה"ל הגבירו את השיחות והתיאום עם מפקדת פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית על רקע הגעה של שתי נושאות מטוסים למזרח התיכון.

בתוך כך, לפי הגדרת הרמטכ"ל הרצי הלוי המאמץ העיקרי מופנה לתמרון היבשתי ברצועת עזה במקביל לדריכות וכוננות גבוהה לכל התפתחות מלבנון. בצבא מזהים מזה זמן רב ניסיונות של איראן לספק לחיזבאללה אמצעי לחימה, תחמושות וטילים. לכן, פורסם לאחרונה כי בוצעו תקיפות בסוריה נגד משלוחי נשק, בהן שני שדות תעופה שותקו. בצה"ל מבהירים כי ידעו להתמודד עם שתי זירות במקביל אם חיזבאללה יחליט להכריז מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully