וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה החירום של הקיבוצים נערך לקבורות זמניות של כ-250 הנרצחים

15.10.2023 / 16:05

בתנועה הקיבוצית מנסים לסייע למשפחות השכולות בהסדרי הלוויות והקבורה. בדיונים עם רשות המסים הובטח לטפל באופן מיידי בהענקת פיצוי לעסקים ביישובים, ובשיחות עם רשות מקרקעי ישראל נדון פתרון ביניים למגורים עבור המפונים

בווידאו: חשיפת ממדי הזוועה בקיבוץ בארי/יותם רונן

בתנועה הקיבוצית נערכים לאפשרות של קבורות זמניות וקבורות קבע של הנרצחים חברי הקיבוצים בנגב המערבי, זאת בהתאם לרצון המשפחות השכולות והקהילות. חבר הכנסת לשעבר רם שפע מטפל מטעם התנועה הקיבוצית בסיוע בתחומי הקבורה והטיפול בהסדרי הלוויה של הנרצחים והנופלים מהקיבוצים.

לכל העדכונים מהמלחמה

הלוויותיהם של כ-250 נרצחים הן אחד הנושאים שבהם עוסק מוקד החירום של התנועה הקיבוצית. המוקד מדווח כי מספר המפונים מערי ויישובי הדרום ויישובים סמוכי-גדר בצפון, המתארחים בקיבוצים ברחבי הארץ, הגיע היום (ראשון) ל-30 אלף אנשים. בקיבוצים המארחים מספקים למפונים לינה, הסעדה, בית חם וליווי של צוות מקומי הדואג לכל צרכיהם.

קיבוץ בארי. רויטרס
פתרונות מגורים בטווח הקצר, הבינוני והארוך. קיבוץ בארי/רויטרס

בעקבות ישיבות דחופות שקיימו אנשי אגף הכלכלה והמחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית, יחד עם נציגי רשות המיסים ומנהל הקרן לפיצוי פעולות איבה, החל הטיפול בהסדרה מהירה של קבלת מקדמות בסכום המקסימלי לגבי הנזק הישיר במערכה הנוכחית, עוד לפני השיערוך בפועל. זאת לאור עוצמת הפגיעה, ההיקף החריג של הנזק והצפי להמשך הלחימה באזור.

מנהל אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית, עמוס פרג'ון, סיפר כי "אנחנו לוחצים על זירוז הטיפול לקבלת מקדמות על הנזק העקיף לעסקים, ויצירת מסלול מהיר שיאפשר ביצוע תשלום, לרבות הסדרת תשלום השכר וטיפול מהיר בהעברת התקבולים החסרים מהמבצע הקודם שטרם הועברו". מנהל הקרן לפיצוי הבטיח כי הנושא יטופל באופן מיידי.

נושאים נוספים שעלו בפגישות הם הצורך במתן תשלום דמי שכירות לתקופה ארוכה לכל המפונים, צמצום הבירוקרטיה בטיפול צורכי תושבי העוטף ואיוש אנשי משרד מס רכוש והאוצר במוקדים שאליהם התפנו. המטרה: מתן מענה מהיר בעניינים אלה, לרבות סיוע במילוי הטפסים. התנועה הקיבוצית פועלת גם לתיאום להזרמת סולר לגנרטורים באופן רציף לקיבוצי העוטף, ובשיתוף פעולה מלא עם רשות החשמל וחברת החשמל עד להסדרה מלאה מחדש של הרשת.

בפגישות עם רשות מקרקעי ישראל נדונו הסרת חסמים וקידום מהיר של "מסלול ירוק" לבעיות מגורים לטווח הקצר, הבינוני והארוך והעלאת רעיונות להסדרת שיכון ביניים למפונים. בנוסף, החל תהליך של מיפוי החסמים ויצירת פתרונות לצורך יצירת מסלול מהיר להסדרת שיכון ביניים, תוך שמירה על הקהילות ביחד. בהקשר הזה הדגישו אנשי התנועה הקיבוצית את האוטונומיה של הקיבוץ וחבריו לבחירת האפשרויות השונות לשיקום. פעילות נוספת: השלמת ציוד מיחשוב וטלפונים סלולריים לכלל קהילות הקיבוצים שפונו לכל הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully