וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב הפרוע כבר כאן: נשקים לכוחות ההגנה היישוביים - ועכשיו

ערן דורון

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 15:49

שנים שבממשלות ישראל מספרים שאי אפשר לסמוך על כיתות הכוננות. האמנו בזה, אבל הקונספציה קרסה. הגיע הזמן שבמקום לגדר ולמגן את עצמנו לדעת, ייתנו רובים לאזרחים שומרי חוק. אלה החוקים במערב הפרוע שאנחנו נמצאים בו. דעה

בווידאו: יאיר ויזנר לוחם כיתת כוננות שנפצע קשה בקרב בקיבוץ/--

"איך עצמנו עינינו מלהסתכל נכוחה בגורלנו, מלראות את ייעוד דורנו במלוא אכזריותו? הנשכח מאיתנו כי קבוצת נערים זו, היושבת בנחל עוז, נושאת על כתפיה את שערי עזה הכבדים, שערים אשר מעברם מצטופפים מאות אלפי עיניים וידיים המתפללות לחולשתנו כי תבוא, כדי שיוכלו לקרענו לגזרים - השכחנו זאת? הן אנו יודעים כי על מנת שתגווע התקווה להשמידנו חייבים אנו להיות, בוקר וערב, מזוינים וערוכים". כך ספד הרמטכ"ל משה דיין, לחבר קיבוץ נחל עוז ששימש כרכז ביטחון ומפקד האזור, רועי רוטנברג ז"ל, לאחר הירצחו על ידי הפדאיונים הפלסטינים מרצועת עזה ב-1956.

המילים שהיו נכונות בימי ראשית המדינה, נכונות גם בעשור השמיני לתקומתה. החרב שלצד המגל, ידענו כי לא נוכל להמשיך לבנות ולהיבנות אם לא נאחוז בנשק ונהיה ערוכים לכל אויב שקם עלינו לכלותינו. אבל שלב אחרי שלב, בהסתמך על תפיסת הגנה של צה"ל, לקחו לכיתות הכוננות שלנו את הנשקים, אמרו לנו שהצבא שם ויגן עלינו בשעת הצורך, ובתמורה מיגנו את היישובים בחומות, בגדרות, במצלמות חכמות, במגדלים ושערים. זו הקונספציה. זה מה שקרס. התיאוריה הזאת קרסה לנו במחיר שהדעת לא יכולה לתפוס עם חורבן ופורענות של מחבלי חמאס פלסטינים.

בית הרוס ושרוף, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023. יותם רונן
בית הרוס ושרוף, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023/יותם רונן

שנים שממשלות ישראל וכוחות הביטחון מספרים לנו שאי אפשר לסמוך בזמן אמת על כיתות הכוננות, שנים מתרגלים אותנו לעבות את ההגנה. אנחנו האמנו לכך והקהילות שגשגו והתפתחו כי חשבנו שאפשר לחיות בבטחה בקהילות שלנו. שאפשר לנוח, שיש מי ששומר עלינו. טעינו בכך שסמכנו על הצבא וטעינו שלא הערכנו את רמת השנאה שקיימת אצל מחבלי חמאס.

הקונספציה הזאת קרסה לחלוטין ולכן צריך לחזור לימי הקמת המדינה ובמקום לגדר ולמגן את עצמנו לדעת, אנחנו צריכים כוח התקפי בהגנת היישובים עצמם. הגיע הזמן שבמקום גדרות ומצלמות פשוט ניתן רובים. במדינת ישראל העקובה מדם, גדלנו וחונכנו על חומה ומגדל יחד עם לאחוז בנשק. "הקם להורגך, השכם להורגו". יש דברים שלא ישתנו לעולם.

כנראה ששכחנו באיזו שכונה אנחנו נמצאים ושהמערב הפרוע נמצא כאן. האבסורד הגדול הוא, שהיום למחבלים ולפושעים יש נשק ואמצעים ודווקא לאזרחים שומרי החוק הנשק הזה לא קיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ערן דורון ראש המועצה המקומית רמת נגב. שי שמואלי,
ערן דורון ראש המועצה המקומית רמת נגב/שי שמואלי

אירועי הזוועה של השבת המזעזעת ביישובי עוטף ישראל, חייבת לשנות את הדיסקט אצל הקברניטים גם בהיבט של הביטחון האישי. זה הזמן להפוך את היוצרות: לקחת את הנשק הלא חוקי מהעבריינים ולתת נשק לשומרי החוק. כראש מועצה ואני חושב ששותפים לתחושתי רבים מחבריי, אנחנו לא במצב שאפשר לסמוך על המדינה שתגן עלינו לבדה, האזרחים חייבים להיות יכולים להגן על עצמם. החוזה החדש עם המדינה צריך להיות שלשומרי החוק יהיה נשקים והם יוכלו להגן על עצמם, ומשטרת ישראל תילחם מלחמת חורמה ללא פשרות בנשק הלא חוקי. אלו החוקים במערב הפרוע שאנחנו נמצאים בו כרגע.

ערן דורון הוא ראש המועצה אזורית רמת הנגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully