וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטענים, טילים וציוד רפואי: אמצעי הלחימה שבהם השתמש חמאס לביצוע הטבח

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 17:59

בין יתר המשימות לטיהור יישובי עוטף עזה ממחבלים, בוצעה עבודת זיכוי נרחבת של אמצעי לחימה. בבסיס צבאי בדרום הוצגו אמצעי הלחימה שמחבלי חמאס השתמשו בהם. בין הנשקים: מטען "חירוף נפש" שהוצמד לרכבי משתתפי המסיבה בדרום: "עד כה לא אותרו פריטים איראניים"

בווידאו: רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל/אבי רוקח

במחסן בבסיס צבאי בדרום הארץ נפרסה על הקרקע כמות עצומה ובלתי נתפסת של אמצעי לחימה שאיתם נכנסו מחבלי ארגון הטרור הרצחני חמאס לקיבוצי העוטף ב-7 לאוקטובר. מאות נשקים, מטעני רבי עוצמה, טילי כתף, רימונים וציוד רפואי - כל אלה חושפים במקצת את הכוונות הרצחניות של המחבלים שהסתערו על בתי אזרחים וביקשו למחוק את הקיבוצים על יושביהם, באופן סדור ועקבי. על חלק מאמצעי הלחימה, שרק חלק מהשלל הגדול שנתפס הוצג, מופיעים לוגואים של ארגון הטרור, שמות מחבלים, מספריהם, והוראות שימוש באמל"ח בשפה הערבית.

צה"ל הציג שלל טכני של חמאס. אבי רוקח
צה"ל הציג שלל טכני של חמאס/אבי רוקח

ממצאי איסוף האמל"ח שביצעו לוחמי יחידת יהל"ם, שהובאו למכון הלאומי לפירוק תחמושת, מצביעים את הידוע כיום לכל תושבי מדינת ישראל והעולם. שחיטה וטבח בכמה שיותר אזרחים וחיילים. היערכות המחבלים הייתה לשהייה ארוכה בשטח. על גופות המחבלים אותרו מלבד האמל"ח, גם ציוד עזרה ראשונה וערכות לטיפול בפצועים.

בנוסף. מגוון אמצעי הלחימה שאותרו בשטח, על גופות המחבלים והרכבים שאיתם נכנסו לתוך שטח ישראל, חושפים עד כמה הייתה הכנה יסודית של מחבלים להשתלט על בתי אזרחים, מלכודם, פגיעה בגדרות, השתלטות על בסיסים, פגיעה ברכבים ואף במסוקים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל. שלומי הלר
רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל/שלומי הלר

"כלל האמל"ח שמגיע לכאן מזוכה למטרות מחקר ולמידה של האויב", אומר רב סרן ג', מפקד המכון הלאומי לפירוק תחמושת. "גם עכשיו בשטח נמצאים כוחות יחידת יהל"ם שמזכים את יישובי העוטף ומתמודדים יום יום עם אמל"ח מסוכן. כ-99 אחוז מהשטח כבר טוהר. יש לנו פה סוגים רבים של מטענים, רקטות נגד מסוקים, שלא הצליחו לפגוע בכוחותינו, מטענים נגד טנקים, מטענים מסוג 'שוואז' (להבה) - ייצור עממי של חמאס. מטען רסס נגד רכבים ובני אדם. מטעני השלכה וטיהור חדרים. היו גם מוקשים מסוג TC-6 שהוסבו למטענים. משגרי RPG, חלקם תוצרת צפון קוריאה, וחלקם בייצור עצמי של חמאס המכונים "קטאייב אל קסאם".

מטעני חירוף נפש, גם הם בייצור עצמי של חמאס, היו אמצעי נוסף למנוע הימלטות של אזרחים ברכביהם מיעדי התקיפה, "הם מצמידים את המטען לרכב, מפעילים את המטען ובתוך 7 שניות פיצוץ שמביא לפגיעה קשה ברכב וביושביו", סיפר רס"ן ג'. "הם הוצמדו ללא מעט רכבים של משתתפי המסיבה וגם בבסיס רעים הוצמדו המטענים לרכבים שהיו בחוץ".

המטען שהוצמד לרכבים של משתתפי המסיבה בדרום. שלומי הלר
המטען שהוצמד לרכבים של משתתפי המסיבה בדרום/שלומי הלר
רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל. שלומי הלר
גם ציוד רפואי/שלומי הלר

גם אמצעי השקייה שהוכנסו לרצועה הפכו במעבדות החבלה של חמאס לאמצעי לחימה. "מכניסים חומר נפץ לתוך צינור השקייה ומוכן להפעלה, ניתן לזרוק אותו על גדרות ובעצם לעצב אותו לכל שימוש נדרש", הוא מספר. בין השאר נמצאו גם מטענים לחיתוך גדרות ומתכת, נפצים חשמליים וטיימרים. "עד כה לא אותרו פריטים איראניים בשטח", הוא מציין. "חלק מהאמל"ח שתפסנו היה מיחזור אמל"ח ישראלי שלא התפוצץ (מסבבים קודמים - ש"ה) וכן לא אותרו נשקים ישראליים".

רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל. שלומי הלר
רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל/שלומי הלר

רס"ן ג' מודה כי לא הופתע מעצם האמל"ח אלא מהכמות שהוכנסה לשטח ישראל. "הייתה היררכיה בין המחבלים. חוליות חבלה עם הרבה מטענים, חוליות פיקוד מאחור עם אמצעי קשר וטכנולוגיה. מכשירי קשר, טלפונים חכמים. טאבלטים. מצאנו טנדר עם 15 מטענים מוכנים להפעלה", הוא סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully