וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיעוד הכי ברור אי פעם של "ביגפוט" מסתובב באור יום מעורר סערה

17.10.2023 / 0:14

זוג שבילה בחופשה רומנטית בקולורדו תיעד במצלמה דמות מסתורית שנראית כמו ביגפוט: "אנחנו משוכנעים שזה הוא". אחרים פחות השתכנעו

האם זה תיעוד של ביגפוט חוצה נהר?/Rocky Mountain Sasquatch Organization/Youtube

חיפוש ברשת יניב לכם אינספור סרטונים שמתעדים לכאורה את היצור המיתולוגי, ביגפוט. אולם רובם, אם לא כולם, אינם ברורים וקשה להבין האם מדובר בביגפוט בכבודו ובעצמו או בכל חיה אחרת במשקל כבד. התיעוד הבא, שמגיע אלינו מקולורדו, הוא הדבר הקרוב ביותר שראינו לדבר האמיתי - בעיקר כי הוא מאוד ברור ובקלות אפשר להבין שלא מדובר בחיה אחרת. עם זאת, מומחי טבע שפסלו כי מדובר בחיה, לא פוסלים את האפשרות שמדובר באדם בתחפושת ושלמעשה מדובר במתיחה. האמנם? בואו נצלול במאורת הארנב.

בתקרית שאירעה ב-8 באוקטובר, זוג שהיה בחופשה רומנטית בקולורדו תפס במצלמתו את היצור המפחיד משוטט על צלע הר ומתיישב לנוח לאור יום. עדי הראייה שאנון וסטסון פרקר - שיצאו לחופשה לרגל יום הנישואים העשירי שלהם - טוענים כי צפו ביצור האגדי בעודם נוסעים על קו הרכבת שבין דורנגו לסילברטון, בדרום מערב קולורדו. "חיפשנו איילים בהרים ובעלי ראה משהו זז. לא ממש יכולנו להסביר את זה. הוא כמו ביגפוט!", אמרה שאנון, קבלנית בת 44 משאיין, ויומינג, ל-New York Post.

"הוא היה בגובה של לפחות שני מטרים ואולי יותר. אם הייתם שואלים לפני הטיול שלנו, היינו אומרים שביגפוט עשוי להיות אמיתי, אבל עכשיו אנחנו משוכנעים בכך". שאנון מיהרה לצלם תמונות, בעוד שנוסעת לצידם הצליחה לצלם סרטון קצר של הדמות הצועדת לפני שהסתובבה, התיישבה והביטה בחזרה ברכבת. שאנון שיתפה את הסרטון והתמונות בפייסבוק והם הפכו במהירות לוויראליים.

זה התיעוד שלהם

שאנון אמרה גם כי נהג הרכבת סיפר לבני הזוג על תצפית דומה, לא אנושית. "הוא אמר שהוא יצא בעבר בנעלי שלג לטיול בהרים האלה וראה טביעות רגל שהיו גדולות יותר ממה שנעלי שלג יכולות לעשות", אמרה, "הוא ראה גם דברים בלתי מוסברים".

פרקר הוסיף שלא מדובר בצייד כי לא רואים שיש לו נשק וכי הוא לא מאמין שמדובר במתיחה כי זה קרה באמצע שום מקום. ברשת היו כמה שהאמינו ואחרים שפחות. "ומה שתיתם שם בדרך?", כתבה אחת ואחר הוסיף: "נו באמת. זה זיוף".

בקיץ האחרון מה שנראה כמו ביגפוט נתפס במצלמה ביערות מיסיסיפי. "אלה שטוענים שראו את ביגפוט תיארו הכל - מקוף גדול וזקוף ועד לאדם שעיר, לפעמים בגובה של יותר משניים וחצי מטרים, שמתואר כבנוי היטב. הוויכוח והמחקר בנושא נמשכים", כך נכתב ע"י האגף הצבאי בפוסט המדבר על התצפיות. אוניברסיטת אריזונה מוסיפה כי האגדה האורבנית על ביגפוט עשויה להגיע מקוף ענק שנכחד בשם גיגנטופיתקוס, שהתקיים במקביל לבני האדם הקדומים.

עוד בנושא:
"נפתרה תעלומת ביגפוט": הגולגולת הענקית שיצרה סערה ברשת

תעלומה עתיקה: האם דייגים משו מהמים דינוזאור וזרקו אותו חזרה?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

5 סיבות לפקפק בסרטון

מומחים מציינים שיש לפחות חמישה רמזים בסרטון שחושפים מהי הדמות באמת. שני קריפטוזואולוגים ניתחו את הסרטון האחרון שמתיימר להציג את ביגפוט והצביעו על 5 דברים לגבי זהותה של הדמות השעירה והמסתורית שנתפסה במצלמה. הקריפטוזולוג והסופר אנדי מקגראת' אמר ל-Daily Star: "הדבר הראשון הוא המסגור המושלם של היצור על ידי האדם שאוחז במצלמה. נראה שזה מעיד על כך שהם ידעו בדיוק לאן לכוון את המצלמה שלהם, לאן היצור ילך ואפילו היכן הוא יעצור ויבחר לשבת. הנושא השני הוא המסלול של היצור. נראה שהוא הולך במסלול שנקבע מראש וגם כשהוא מחליט לשבת, הוא מסתכל כמעט ישירות לעבר עד הראייה האוחז במצלמה".

תומס מרקום, יוצר קולנוע ומייסד קבוצת המחקר The Crypto Crew, מעריך שמה שרואים בתיעוד הוא ככל הנראה אדם בתחפושת. שני היבטים של התנהגותו של היצור הובילו אותו למסקנה זו. הוא אמר: "דבר אחד שבאמת בולט הוא העובדה שהוא לא שמע את הרכבת מגיעה וחיכה עד שלמישהו יהיה בערך ארבע שניות של תיעוד בוידאו לפני שהוא החליט לשבת ולהסתתר. אני מניח שהוא יכול להיות חירש, אבל אני בספק". הוא הוסיף: "אם תשימו לב, כשהדמות צועדת, היא מסתכלת למטה אל הקרקע כאילו היא אדם במסכה שמנסה לא ליפול. אני לא חושב שיצור שנולד וגדל במדבר יצטרך להסתכל למטה כל כך הרבה כשהוא צועד. הם היו רגילים לשטח והתנועה תהיה טבעית. התנועות נראות לי מאוד אנושיות".

שני המומחים הדגישו גם את המראה הפיזי של היצור כעדות חמישית. מקגראת' אמר: "מרחוק נראה שיש לו פרווה רופפת עם קפלים לא אנטומיים. בצילומי תקריב נראה שהוא גם לובש מסכה עשויה בצורה גסה". בהתייחס לתמונת התקריב של היצור, מרקום שאל: "האם הוא מרכיב משקפיים? או שזה חורים בעיניים ממסכה? מה עם השיער? האם זה נראה טבעי למישהו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully