וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים מתווכחים - ומחר לא תעלה ההצעה להקמת מינהלת לשיקום ישובי העוטף

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 9:10

בשבוע שעבר הורה נתניהו למנכ"ל משרדו להקים מינהלת ממשלתית לשיקום ישובי העוטף שנפגעו קשות במלחמה, וגם היה מועמד לניהול. אלא שקרב סמכויות בין שרי הממשלה מעכב את קבלת ההחלטה, והנושא אפילו לא יעלה מחר בישיבת הממשלה

ישיבת ממשלה. דוברות ליכוד, אתר רשמי
בגלל ויכוח פנימי של השרים על סמכויות המינהלת, ההצעה לא תובא לשולחן הממשלה/אתר רשמי, דוברות ליכוד

שרי הממשלה יתכנסו מחר (ראשון) לישיבה בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה. בסדר היום לישיבה מופיעים שני סעיפים: עדכונים ביטחוניים ואישור החוק לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות בשלושה חודשים ל-30 בינואר 2024.

ההצעה להקמת מינהלת לאומית לשיקום עוטף עזה לא תעלה מחר בישיבת הממשלה, לנוכח עיכובים שנובעים מקרבות סמכויות פנים ממשלתיות. בשבוע שעבר נתניהו הורה למנכ"ל משרדו יוסי שלי להקים מינהלת ממשלתית ייעודית שתתכלל את תהליכי השיקום הנדרשים בעוטף עזה, בצמוד לראשי המועצות והנהגות הישובים והקיבוצים, ואף בחר במועמד לראשות המינהלת, יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, תא"ל (מיל') משה אדרי. לאחר הפצת הצעת ההחלטה לשרים התעוררה ביקורת בממשלה על אופן המינוי והקמת המינהלת, וההצעה שהיתה אמורה לעלות לאישור בממשלה - נדחתה.

בלשכת השר בצלאל סמוטריץ מאשרים שההחלטה על הקמת מינהלת לשיקום עוטף נדחתה לבקשתו. "שר האוצר התבקש בסוף השבוע על ידי ראש הממשלה לתכלל את האירוע ברמה המיניסטריאלית. שר האוצר ביקש ללמוד את העניין וכן לבחון איך הדרך הנכונה ביותר לסנכרן בין כלל המאמצים והמשרדים בצורה היעילה והמהירה ביותר. לשם כך הוא יפגש בין היתר עם הפרויקטור שמונה על ידי רה"מ ועם יתר הגורמים וביקש להמתין עם החלטת הממשלה עד לאחר הבחינה בכדי שהקמת המנהלת תתבצע באופן הטוב ביותר", אמרו גורמים בלשכת סמוטריץ'.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
מאשרים - ההחלטה על הקמת מינהלת לשיקום עוטף נדחתה לבקשתו./עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

"ברור לכולם שמאמצי השיקום של הקהילות והישובים בעוטף חייבים להתקדם באופן מיידי ומהיר במקביל לניהול מאמצי הלחימה ומהווים חלק מתמונת הניצחון בסיום המלחמה והשמדת חמאס", הוסיפו הגורמים, "ומשום כך בין היתר שר האוצר פגש בחמישי בישובי העוטף את ראשי הרשויות כדי להבין גם מהם את הצרכים, הרצונות והמחשבות לגבי הדרך הטובה והנכונה לשיקום ופיתוח האזור".

סמכויות המינהלת לשיקום העוטף - ככל הנראה לסמוטריץ'

במקביל, לפי דיווח בחדשות 13, שר האוצר בצלאל סמוטריץ צפוי לקבל את הסמכויות על המינהלת לשיקום העוטף, במסגרת עמידתו בראש קבינט אזרחי שירכז את הטיפול בצד האזרחי של המלחמה. בתגובה לפרסום, ח"כ גלעד קריב (עבודה) דרש מיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהצטרף לממשלת החירום, למנוע את המהלך.

"סמוטריץ' אינו יכול ואינו ראוי להוביל את מאמצי השיקום של עוטף עזה. ‏הפקדת המשימה של שיקום הקיבוצים והמושבים בידיו של אחד ממובילי הימין הקיצוני היא אצבע בעין לאלפי ישראלים שאיבדו את ביתם, ויחד אתו - את שאריות האמון שלהם בממשלה.‏ על בני גנץ להבהיר כי לא יתן יד למהלך הזוי זה", אמר ח"כ קריב.

בלשכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ מאשרים שההחלטה על הקמת מינהלת לשיקום עוטף נדחתה לבקשתו. "שר האוצר התבקש בסוף השבוע עי ראש הממשלה לתכלל את האירוע ברמה המיניסטריאלית. שר האוצר ביקש ללמוד את העניין וכן לבחון איך הדרך הנכונה ביותר לסנכרן בין כלל המאמצים והמשרדים בצורה היעילה והמהירה ביותר. לשם כך הוא יפגש בין היתר עם הפרויקטור שמונה על ידי רה"מ ועם יתר הגורמים וביקש להמתין עם החלטת הממשלה עד לאחר הבחינה בכדי שהקמת המנהלת תתבצע באופן הטוב ביותר", אמרו גורמים בלשכת סמוטריץ'. "ברור לכולם שמאמצי השיקום של הקהילות והישובים בעוטף חייבים להתקדם באופן מיידי ומהיר במקביל לניהול מאמצי הלחימה ומהווים חלק מתמונת הניצחון בסיום המלחמה והשמדת חמאס, ומשום כך בין היתר שר האוצר פגש בחמישי בישובי העוטף את ראשי הרשויות כדי להבין גם מהם את הצרכים, הרצונות והמחשבות לגבי הדרך הטובה והנכונה לשיקום ופיתוח האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully