וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן זועם ומכחיש את הודעת הליכוד: "לא אהיה שר מספר 38 בממשלה"

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 23:20

בליכוד הודיעו שיו"ר "ישראל ביתנו" החליט להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני ללא תיאום עמו, אך הוא הבהיר שיצטרף רק לקבינט המלחמה המצומצם: "לא אהיה עלה תאנה". לפיד ממשיך להתנות את הצטרפותו בפיטורי בן גביר וסמוטריץ'

לראשונה מאז החלה המלחמה- רה"מ סייר בבארי וכפר עזה/אבי אוחיון /לע"מ

אחרי שבליכוד הודיעו כי יו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן החליט להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני ללא תיאום עמו, הבהיר ליברמן שיסכים להצטרף אך ורק לקבינט המלחמה המצומצם. "לא אהיה עלה תאנה", אמר. "אין לי שום עניין להיות שר מספר 38".

לפי גורמים המעורים במגעים בין הליכוד וישראל ביתנו, ההודעה החד צדדית והלא מתואמת של הליכוד על הצטרפותו של ליברמן לממשלת החירום יצאה בשיאם של המגעים והיא שגרמה לפיצוץ.

לפי הגורמים, שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי ניהלו הערב שיחות עם ליברמן בהן הציעו לו להצטרף לקבינט המדיני הביטחוני. בקואליציה טוענים שהיו קרובים לסיכום, בכירים בישראל ביתנו אומרים שליברמן הבהיר כי הוא דורש להיות במוקד קבלת ההחלטות וחבר בקבינט המלחמה המצומצם. תוך כדי המגעים, דוברות הליכוד פירסמה באופן חד צדדי הודעה על הצטרפותו לממשלה, ללא תיאום, ללא קבלת התנאי של ליברמן להיות חבר בקבינט המלחמה המצומצם. ליברמן, בתגובה, חידד פומבית כי יסכים להצטרף רק אם יהיה חבר בקבינט המצומצם.

אביגדור ליברמן, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
דרעי תמך בהצטרפותו. אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

נתניהו וגנץ השאירו מקום בקבינט החירום להצטרפות של ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אך הוא ממשיך להתנות את הצטרפותו לממשלה בפיטוריהם של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מהמשרדים הביטחוניים.

ליברמן חדל לשתף פעולה עם נתניהו בבחירות הראשונות ב-2019, ומאז סירב לשבת תחתיו בממשלה. זאת במקביל לנתק בינו ובין דרעי שהחל באותה שנה, לאחר שנים שבהן קיימו יחסים פוליטיים קרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully