וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של המלחמה: מאבטחי רה"מ מנעו את כניסת גלנט למשרד רה"מ

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 10:54

לוואלה! נודע כי מאבטחי המשרד ניסו למנוע השבוע את כניסת שר הביטחון לדיון במשרד רה"מ בקריה. "תעכב אותי - ואביא צוות גולני שיעיף אותך מהדרך", אמר גלנט. לפי מקורות בממשלה, ראש הסגל ברוורמן הוא שהנחה להחמיר את נוהלי הכניסה. לשכות נתניהו וגלנט: "עובדים בשת"פ"

בווידאו: הצהרת נתניהו גנץ וגלנט/לשכת עיתונות ממשלתית

תקרית חריגה אירעה ביום חמישי בכניסה למשרד ראש הממשלה בקריה בתל אביב, בעיצומה של המלחמה והלחימה. לוואלה! נודע כי מאבטחי משרד רה"מ מנעו את כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט ופמלייתו בדרכם להערכת מצב ביטחונית אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי עדי ראיה, המאבטחים בכניסה למשרד סירבו להכניס את גלנט ועיכבו אותו עד לקבלת אישור כניסה מהלשכה. שר הביטחון התרעם בזעם ודרש להיכנס מיד: "אם תעכב אותי עוד פעם אחת, אביא צוות של גולני שיעיף אותך מהדרך". לאחר כמה דקות אושרה כניסת גלנט ופמלייתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בבית חג"י, 21 באוגוסט 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגלנט בחודש אוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לפי מקורות בממשלה, זוהי לא תקרית בודדת. לדבריהם, מאז תחילת המלחמה, לשכת ראש הממשלה מערימה קשרים על פמליית שר הביטחון ומונעת מהם כניסה למשרד רה"מ. לדבריהם, מדובר בהנחיה של ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, שהורה להחמיר את נוהלי האבטחה של כניסת שרים למשרד בקריה במהלך המלחמה.

מלשכת ראש הממשלה ולשכת שר הביטחון נמסר בתגובה משותפת כי "ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עובדים בשיתוף פעולה מלא ונלחמים שכם אל שכם למען ניצחון מובהק נגד חמאס. לא נתייחס לרכילות מיותרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו כעת בהערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב. 9 באוקטובר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו כעת בהערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב. 9 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

התקרית מצטרפת לעוד דיווחים על התנהלות לשכת רה"מ בזמן המלחמה. מוקדם יותר היום בכאן 11 דיווחה גילי כהן שיועצי התקשורת הפוליטיים של נתניהו, גיא לוי דובר הליכוד ועופר גולן דובר משפחת נתניהו משתתפים בהערכות מצב של מטה ההסברה הלאומי בזמן המלחמה. בכירים בלשכת רה"מ הדפו את הביקורת ואמרו לוואלה! כי "גולן הוא איש תקשורת וקמפיינים מנוסה שמגויס ומושקע כל כולו במאמץ המלחמתי וההסברתי. אין לזה קשר לפוליטיקה".

רביב דרוקר דיווח בחדשות 13 אמש שראש הסגל צחי ברוורמן גם התלונן בימים האחרונים לשב"כ על כך שראש מטה שר הביטחון מקליט דיונים רגישים ודרש את הפסקת ההקלטה, על אף שמדובר בנוהג מקובל. שלשום דיווח ספי עובדיה בחדשות 13 כי לשכת רה"מ גם מונעת מקציני צה"ל לתעד בהקלטה את ישיבות הקבינט, על אף שיש בהן צורך מבצעי והן משמשות את בכירי צה"ל לבירור מהיר של הנחיות, וביאור פרטים שעלו בישיבה.

על הנתק בין ראש הממשלה ושר הביטחון מעידה גם העובדה שבמשך חמישה ימי לחימה הם לא נשאו יחדיו דברים לאומה, כמקובל בעיתות מבצע, עד ההצהרה המשולשת עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ביום רביעי בערב, לאחר צירופו של גנץ לממשלת החירום. בלשכת ראש הממשלה הוציאו תמונה של נתניהו וגנץ מסתודדים בקרבה באחת ההתייעצויות, בעוד תמונה דומה שלו ושל גלנט לא הופצה מאז תחילת המלחמה.

היחסים בין נתניהו וגלנט עלו על שרטון עוד בסוף חודש מרץ, כשראש הממשלה פיטר את שר הביטחון בעקבות אזהרתו מהסכנות הביטחוניות של המהפכה המשפטית. אחרי המחאה הציבורית הגדולה שפרצה בליל הפיטורים, נתניהו הקפיא את ההחלטה ולבסוף הודיע כי חזר בו. מאז, לפחות כלפי חוץ, השניים הפגינו יחסי עבודה תקינים בחודשים האחרונים, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות קשות, בעיקר סביב קידום המהפכה המשפטית והמשבר בחיל האוויר ובמילואים. גלנט הצביע בסוף יולי בעד החוק לביטול עילת הסבירות אך הוא והרמטכ"ל הרצי הלוי הזהירו את נתניהו ממשבר הכשירות בצבא, והוא סירב לדרישתם להודיע על הקפאה של המהפכה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully