וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל במסיבת עיתונאים: "לא יכול לומר שיש משא ומתן על החטופים"

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 19:44

צחי הנגבי הודה בעניין מידת המורתעות של החמאס: "טעיתי, האמנו שחמאס למד את לקח שומר החומות". לדבריו, הוא לא קיבל כל מידע מוקדם ממצרים על המתקפה. על חזית הצפון אמר: "לא מעוניינים להישאב למערכה דו זירתית", אבל לדבריו, יתכן שחיזבאללה נוקט בשיטות הטעיה

הנגבי: "אין חולק על כך שמדינת ישראל לא עמדה במשימה"/מערכת וואלה!

ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי כינס הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, על רקע הציפייה להמשך המהלכים של צה"ל, וזמן לא רב אחרי פרסום הפרטים מביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיבוץ בארי, והדברים שאמר נתניהו לחיילים: "אתם מוכנים להמשך? ההמשך בדרך".

במסע"ת הודה הנגבי לגבי הכשל במערכת הפוליטית כולה ושלו באופן אישי, בהנחה שהיתה לפני המתקפה בשבוע שעבר שחמאס מורתע ולא ייזום פעולה גדולה. "זאת טעות שלי", אמר, "אכן האמנו שחמאס למד את לקח שומר חומות שבו הוכה מכה נחושה, וראינו ביטוי למורתעות הזאת בשלושה מבצעים, חגורה שחורה, עלות השחר ולאחרונה במגן וחץ".

הוא שלל את הידיעות שלפיהן מצרים הזהירה את ישראל מבעוד מועד, וכינה אותן "פייק ניוז": "לא שוחחתי עם גורמי מודיעין מצריים. המצרים לא פנו בהתראה כלשהי, לא בעקיפין לא במישרין לא ברמז לא בנרמול לא בקריצה. כמובן שלא ראש הממשלה, אבל גם לא למקורבים כמוני ראש שב"כ ומפקדי צהל".

צחי הנגבי,הכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) , אוניברסיטת רייכמן, 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
הודה בטעות לגבי חולשת חמאס. צחי הנגבי/ראובן קסטרו

הנגבי אישר שבליל שבת, שעתיים וחצי לפני המתקפה "היו אינדיקציות מודיעיניות שהובילו להזעקת ראש השב"כ למטה בארבע בבוקר, ושיחה עם הצבא. גם הצבא והשב"כ העריכו שאין מדובר במה שספגנו כולנו".

הוא נשאל לגבי מחויבות הממשלה לחטופים, ואמר: "ראש הממשלה מינה את גל הירש לעמוד בראש מערך השבויים והנעדרים, שנכנס לזה במלא המרץ והתנופה שלו, הוא עובד מבוקר עד ערב. הוא היה בקשר עם מרבית הגורמים. אני לא יוכל לומר שיש משא ומתן, כי אין לנו דרך לקיים משא ומתן עם אויב שנשבענו למחוק מעל האדמה. אנחנו מחויבים לשבויים, לנעדרים, לנסות להבין את הנתון הבסיסי ביותר - איפה הילדים, הבנים, הבנות, ההורים, מנסים לעשות את זה בתנאי קרב, תוך כדי מניפולציה מרושעת של האויב, שהוא כשלעצמו פשע מלחמה. הם לא מנדבים מידע, אם הם עושים משהו זה כדי להציף רגשות זעזוע בציבור שלנו. בתמצית: אנחנו מחויבים לנושא, שלחנו את האנשים לשדה הקרב, לעוטף, לעשות ממנו אזור פורח, בוודאי שלא נוותר עד שנדע מה עלה בגורלם ונעשה כל שניתן להציל אותם".

לשאלת וואלה! האם יש מגעים עם הקטארים בעניין החטופים ענה: :יש כמה וכמה דברים שקראנו בתקשורת וניסינו לברר אם הם מייצגים. הקטארים זו אחת הדוגמאות. יש דברים שיותר מבוססים מהענין הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרכב בו היה צלם רויטרס שנהרג בהפגזת צה"ל בדרום לבנון. 14 באוקטובר 2023. רויטרס
תקיפה של צה"ל בלבנון/רויטרס

בעניין חיזבאללה והחזית הצפונית אמר הנגבי: "המטרה שלנו היא לא להישאב למערכה דו זירתית. הגדרנו את המיקוד בדרום כיעד העיקרי. יש שורה ארוכה של אתגורים שנתקלים בהם מאז תחילת המערכה לא היה אף יום ללא ניסיון לפגוע בישראלים מבצפון. העברנו מסרים פומביים בנושא הזה וגם בערוצים אחרים. אני חושב שהמסרים נקלטו אבל למדנו להיות צנועים בהערכת האויב". לדבריו, יכול להיות שחיזבאללה נוקט בשיטה של הטעיה, כפי שהיה בדרום".

"מה שרה"מ החליט בתחילת כל הקבינט זה להנחות את צהל לגייס כוחות מילואים היקף הגדול ביותר האפשרי וחלקם גם נותנים הגנה חזקה בצפון וננרכים לכל התפתחות. מקווים שחיזבאללה לא יביא להשמדת לבנון כי לא יהיה פחות מזה אם תהיה מלחמה שם", הוסיף הנגבי.

הנגבי אמר בפתח המסע"ת שמטרתו היא להביא לכמה שיותר בהירות וודאות עבור הציבור שמצפה לתשובות ולניצחון. תוך כדי שימור חשאיות. "את המפגש הערב שפותח מסורת נקדיש לא לעדכון כללי אלא למתן מענה לשאלות הבוערות ביותר."

הנגבי הוסיף: "אנחנו אומה חזקה ואיתנה, ואני מכיר את זה מתוך הבית. גדלתי בבית שבו ספגתי את ההכרה הזאת שאחרי אלפיים שנות גלות אפשר לצאת מהפוגרומים לתקומה ועצמאות".

הנגבי שיתף שחיילת שעובדת בשלכתו איבדה את בן זוגה ואמר: "גם הפעם נעשה את מה שנדרש מהורינו, מאיתנו, מילדינו - לצאת לקרב ולנצח בו. זה מה שהציבור מצפה מההנהגה ומעצמו. גם כשדמעות זולגות, המוכנות של החברה להקרבה לא התפוגגה. נצא מהשבר הגדול הזה מאוחדים ושותפים לעתיד של תקווה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully