וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא חשבנו שזה מה שיקרה": בית עסק בטייבה שתרם זוגות אופניים למפונים מהדרום - נבזז והוצת

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 13:51

חנות האופניים נשרפה לאחר שפעיל ההסברה הערבי-ישראלי יוסף חדאד שיבח את בעליו שתרם 50 זוגות אופניים לילדי הדרום. אשתו של בעלי החנות: "הציעו לנו לפתוח חנות חדשה בצור יצחק. מציעים לנו עזרה. זה מוריד הרבה מהלחץ שנכנסו אליו ומחמם את הלב"

בווידאו: הצתת חנות אופניים בטייבה משום שהבעלים שלה תרם אופניים לילדי הדרום/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

חנות אופניים בטייבה שבעליה תרם עשרות זוגות אופניים לילדי המפונים מהדרום הוצתה ונבזזה. אתמול שיבח את בית העסק פעיל ההסברה הערבי-ישראלי יוסף חדאד כשכתב: "רגע של שותפות ישראלית מרגשת. עלאא', בחור ערבי ישראלי עם עסק לאופניים בטייבה, החליט לתרום 50 זוגות אופניים לתושבי הדרום שהגיעו ליישוב צור יצחק. תודה עלאא', אתה הרוח הישראלית במיטבה". הפרסום ברשתות החברתיות הוביל לפי החשד לשריפת בית העסק.

עלאא', בעליה של חנות האופניים "עודאי" בטייבה התעורר לאחר שעודכן בשיחת טלפון כי חנותו נבזזה בידי אלמונים ולאחר מכן הוצתה. יממה קודם לכן פורסם כאמור ברשתות החברתיות כי תרם עשרות זוגות אופניים לילדי הדרום שהגיעו להתארח ביישוב צור יצחק הסמוך. במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, כל כיווני החקירה נבדקים.

"ב-2 לפנות בוקר הגיעו אנשים לחנות, גנבו כל מה שיש בה, ואז הם הציתו את כולה ושרפו אותה כליל", סיפרה אשתו של עלאא'. "הם הגיעו חמושים וירו במצלמות. חלק מהם היו רעולי פנים. לא נשאר כלום. הנזק נאמד במאות אלפי שקלים".

הצתת חנות אופניים, טייבה. דוברות כב"ה
הצתת חנות האופניים/דוברות כב"ה

הציוץ של יוסף חדאד

"זה קרה בגלל התרומה של האופנים", מוסיפה האישה. "אנחנו גרים בצור יצחק כבר 8 שנים. הילדים שלנו לומדים פה. לא חשבנו לשניה שנעשה את זה ויקרה מה שיקרה. הרי כל האנשים פה תרמו מה שהם יכלו כדי לסייע לילדים מהדרום. אז אנחנו גם תרמנו את שלנו, מה קשור ערבי ויהודי. זה ילדים שרוצים לשחק ולשמוח. אין להם כלום בבתים שהם גרו בהם".

עם פרסום ההודעה על הצתת החנות, בני הזוג קיבלו עשרות פניות לסיוע. "לא חשבנו לקבל כל כך הרבה הערכה ואהבה מהתושבים פה. השוטרים באו אלינו הביתה בניידת ולא נתנו לנו לצאת בלי ליווי. זה ממש מחמם את הלב. הציעו לנו לפתוח פה חנות חדשה פה ביישוב. מציעים לנו עזרה. זה מוריד הרבה מהלחץ שנכנסו אליו".

זו לא הפעם הראשונה שבה חנות האופניים סופגת התנכלויות. לפני מספר חודשים הוצתה החנות על ידי אלמוני, ככל הנראה אדם שביקש להחליף זוג אופניים אך סורב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully