וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמרון הקרקעי הרחב ברצועת עזה זה 15 שנה: תוכניות התקיפה של צה"ל

14.10.2023 / 9:20

הצבא החל לאשר תוכניות לאוגדות ולחטיבות לקראת כניסה קרקעית. חשש מתיישבים ביהודה ושומרון יבצעו פעולות שמנוגדות לחוק כדי לשדרג הגנה. דובר צה"ל: "עדיין מתוחקרים העצמים שחדרו מלבנון"

תקיפת מטרות ברצועת עזה במהלך מבצע "חרבות ברזל"/דובר צה"ל

בתדרוך הבוקר ביומה השמיני של המלחמה, עדכן דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, כי עד כה יש 265 חללי צה"ל ועודכנו 120 משפחות של נעדרים. בתוך כך, צה"ל החל לאשר תוכניות תקיפה לאוגדות וחטיבות בצה"ל לקראת התמרון הקרקעי הרחב ברצועת עזה זה 15 שנה (מאז מבצע "עופרת יצוקה").

הגרי פירט את אירועי הלילה: "תקפנו עשרות מטרות צבאיות של מחבלי נוח'בה שהיו בשטחי היערכות. מפקדות צבאיות. בוצעו תקיפות מבוססות מודיעין משותף לצה"ל ושב"כ. מחבלי הנוח'בה של חמאס היו הכוח שהוביל את ההתקפה הרצחנית על תושבי הדרום. אנחנו נסגור חשבון עם כל מי שהיה מעורב בזוועות התקיפה בתחילת המלחמה.

"בשעה 07:15 חיסלו צה"ל ושב"כ את מראד אבו מראד, בכיר הכוח האווירי בכיר עזה. מדובר בבכיר שמעורב שנים בפעילות טרור נגד אזרחים וגם ביום שבת. לראשונה מאז נקלטה בחיל הים, גם ספינת הטילים סער 6 השתתפה ותקף תשתית של חמאס בעזה. במהלך הלילה טנקים של צה"ל חיסלו שני מחבלים סמוך לנחל עוז.

"אנחנו רואים את חמאס מנסה לפנות את פינוי התושבים ולכן עליתי באל ג'זירה כדי שיראו אותי ויבינו שזה לא פייק. ראו את זה ברצועת עזה. הדבר הזה נקלט. נערער את הפייק שעושה חמאס עושה לתושבים. הוא רוצה להשאיר אותם בעזה כמגן אנושי. זה קורה בכל המדיות: רדיו, כרוזים וטלוויזיה. כולל שיחות טלפון. מאות אלפים זזו מעזה ואנחנו רוצים יותר. החמאס מתבסס במנהרות מתחת לבניינים של האזרחים, זה חלק מעקרונות המלחמה שלו. אנחנו צריכים לפרק את הדבר הזה . זה יצמצם את הדבר הזה".

הצהרת דובר צה"ל, דניאל הגרי. 8 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
"נערער את הפייק שעושה חמאס עושה לתושבים". תת-אלוף דניאל הגרי/דובר צה"ל

לגבי הגזרה הצפונית אמר הגרי: "סמוך לשעה 07:00 בבוקר, כלי טיס מאויש חיסל מרחוק חוליית חמושים שניסתה לחדור באזור מרגליות. יש שם מחבלים הרוגים. צה"ל נמצא חזק מאוד בגבול הצפון. נהרוג כל מי שינסה לחדור לשטחינו. לקראת השעה 01:00 לפנת בוקר יירטנו שתי מטרות בלתי מזוהות בגבול לבנון. חצי שעה לאחר מכן, יירטנו עצם בלתי מזוהה נוסף. סמוך לשעה 02:00 נורה לעברנו טיל קרקע אוויר. אף אחד לא נפגע. בתגובה תקפנו מטרת חיזבאללה בדרום לבנון. אנחנו מתחקרים את העצמים הלא מזוהים שמפעילים התרעות. לא זיהינו שמדובר באיום על תושבי הצפון".

על הנעשה בגדה: "ביצענו הרבה מאוד מעצרים, סיכלנו פיגועים ונעצרו 220 מבוקשים. מעל 130 מהם אנשי חמאס. הלילה נעצרו 18 פעילי חמאס, ביניהם עדנאן עספור, בכיר חמאס בגדה, ובכיר נוסף בשם אחמד עוואד. הם מהווים חמאס מדיני. אני מדגיש ומנחה להישמע להנחיות מפקד פיקוד המרכז. האחריות על הצירים והיישובים הם של צה"ל בלבד, ואנחנו נמשיך לאכוף את זה".

בצה"ל חוששים שמתיישבים ביהודה ושומרון יבצעו פעולות שמנוגדות לחוק כדי לשדרג את ההגנה על היישובים מחשש לפיגועי טרור או אלימות כפי שאירע בעוטף עזה, והבהירו לראשי ההתיישבות כי צה"ל אחראי על ביטחון הצירים והיישובים ותגבר כוחות בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully