וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שילשנו את היקף התקיפה בכל יממה בהשוואה למבצעי עבר"

14.10.2023 / 8:10

גורמים בחיל האוויר מאשרים את היקף התקיפה הנרחב, קצין האחזקה של בסיס חצרים: "עושים הכול לשמר קצב". סגן מפקד טייסת 107: "לא חוויתי עוצמה כזו, אבל התאמנו לתרחישים האלה"

אמיר בוחבוט בשיחה עם סא"ל ג׳, מפקד מערך האחזקה בבסיס חצרים/אמיר בוחבוט

טייסת אבירי הזנב הכתום המפעילה מטוסי F16, לוקחת חלק פעיל בתקיפות לאורך כל רצועת עזה. סגן מפקד טייסת 107, רס"ן י', התייחס להיקף התקיפה שחצה את קו ה-6,500 כבר אמש והודה: "אני באופן אישי לא חוויתי עוצמה כזו. אבל אני יכול להגיד לך באופן חד וחלק - התאמנו לתרחישים האלה. אני לא מופתע מהקצב ולא מהעצימות. אומנם משהו שלא תרגלתי או ביצעתי מבצעית, אבל אנחנו מוכנים לתרחיש הזה בדיוק". 

איך מצליחים להפריד בין משימות התקיפה לזוועות בעורף? 

"אין ספק שהרגש מעורב, אבל אנחנו מצליחים לשמור על מקצועיות ולהפריד את הדבר הזה. כשאנחנו נכנסים לקוקפיט, סוגרים את החופה, עוברים למוד אחר, מאוד מאוד מקצועי, לוחצים פליי על התרחיש שהתאמנו והתרחיש נוסע".

אין היום חייל בצה"ל שאין לו קרוב, חבר או שכן שנפגע, נרצח או נחטף במלחמה?

"לצערי הרב, יש לנו חייל בטייסת שאחיו נרצח בפתיחת האירוע, זה פוגש את כל הטייסת, את כל החיילים, וזה משפיע עלינו, גם כאן, ברגישות ובנחישות אנחנו יודעים להפריד את האירוע הזה. לנטרל את הסיטואציה. לדעת לתמוך באנשים שלנו עם נציגות ולהצליח לרוץ קדימה ולהרים את הראש. על אף הזמנים הקשים. זו הדרך שלנו למנוע את הבן אדם הבא שייפגע".

הרמטכ"ל אמר שזו רק ההתחלה.

"אנחנו יכולים להמשיך ככה, בגדול, בלי סוף. בלי סוף. אנחנו במשמרות, עובדים מאוד מסודר ומקצועי, יודעים כל אחד מתי הוא צריך להתייצב, כמה פעמים הוא צריך לטוס, איך הוא צריך לטוס באוויר, אין גבול לזמן שאנחנו יכולים לטוס ככה. 120% מהלוחמים נמצאים כאן. אנשים שהפסיקו טיסות על גיל, הגיעו לפה בשבת שלוש שעות אחרי האירוע ואמרו לי: 'המפקד, אנחנו כאן לכל משימה'. התמיכה שאנחנו מקבלים, אי אפשר לתאר אותה במילים. זה נותן לנו כוח להמשיך קדימה. אנחנו מקבלים תמיכה ברמה שלא דימיינתי שזו התמיכה שנקבל, בין תודעתית ופיזית. מחמם את הלב. אני רוצה לומר תודה לעורף. אנחנו כאן כדי לנצח, שום דבר אחר. אני אופטימי ובטוח ביכולות שלנו. חיל האוויר מוכן לכל תרחיש".  

רס"ן י' בן 28, סמ"ט ב' בטייסת 107. אמיר בוחבוט
"אנחנו יכולים להמשיך ככה, בגדול, בלי סוף". רס"ן י'/אמיר בוחבוט

סא"ל ג', קצין האחזקה של בסיס חצרים, הסביר בפתח דבריו כי חיל האוויר שילש את היקף קצב ייצור הפצצות והתקיפות יותר ממלחמת לבנון השנייה. "המטרה שלנו היא ייצור כמות חימוש מספקת בהתאם ליעדים שהוגדרו ביציאה. ברגעים אלו אנחנו עמוק בשגרת הלחימה, עושים הכול לשמר קצב. יש לנו עוד ימים רבים ויותר של לחימה. ממשיכים לרענן כוחות ולשמר קצב ואספקת חימושים לבצע את המשימות. אנחנו לא ממוקדים לזירת עזה בלבד אלא גם לזירות אחרות. אנחנו רק בתחילת הדרך. נחשפנו לזוועות בעורף, אך זה לא הזמן לאבל... שום דבר לא יסיט אותנו מביצוע המשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully