וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקן כליאה ואתר רפואי: ההיערכות לקליטה וחקירה של מחבלי חמאס שנתפסו

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 13:27

יותר מ-100 מחבלים שהשתתפו במתקפת חמאס בשטח ישראל הועברו למתקן כליאה ארעי שמופעל ע"י אמ"ן ובסיוע המשטרה הצבאית. משם הם מועברים לחדרי החקירות של אמ"ן ושב"כ. במקביל, הוקם אתר רפואי באחד הבסיסים לקליטת מחבלים פצועים לאחר הביקורת על אשפוזם בבתי חולים בישראל

בווידאו: תיעוד הכוחות הלוחמים בעוטף עזה/צילום: דובר עזה

אגף המודיעין בסיוע המשטרה הצבאית הקימו מתקן כליאה ארעי שאליו הובלו יותר מ-100 מחבלים שהשתתפו בהתקפה של כוחות חמאס בעומק ישראל ונתפסו. בתחילה הם נעצרו בתחנות המשטרה ובבסיסים ולאחר מכן הועברו למתקני שב"כ ותמקני גדוד החקירות של יחידת 504.

בשל ריבוי העצורים הוחלט על הקמת מתקן כליאה זמני בשליטה של המשטרה הצבאית, שממנו יועברו המחבלים העצורים לחדרי החקירות של אמ"ן ושב"כ, שתגברו את מערך החקירות כדי לדלות כמה שיותר פרטים מהנחקרים על מנת להשיג מודיעין יעיל ואפקטיבי לתקיפת מטרות והבנת התמונה המלאה.

לוחמי יחידת שלדג במוקד לחימה בעוטף עזה. דובר צה"ל
לוחמי יחידת שלדג במוקד לחימה בעוטף עזה/דובר צה"ל

במקביל, חלק מהמחבלים פונו לבתי חולים בישראל, אך בשל ביקורת ברחוב הישראלי ובמקרה אחד עימות שהגיע כמעט עד כדי אלימות, הוחלט על הקמת אתר רפואי באחד מהבסיסים, במקביל למתקן הכליאה, על מנת להגיש סיוע רפואי כולל מקרים שבהם נדרש טיפול כירורגי וטיפול נמרץ.

השלב השלישי שאליו נערך צה"ל במסגרת האופציה לתמרון קרקעי בעזה, היא היערכות לכליאת אלפי פעילי חמאס שעשויים ליפול בשבי במסגרת ההתקפה על שטחי רצועת עזה ויועברו לישראל. במסגרת ההיערכות גייסו במשטרה צבאית מאות קציני וחיילי מילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully