וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונספציית המכשול בגבול עזה קרסה: "הכול התנהל תחת הפתעה גמורה"

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 17:18

גורמי ביטחון אמרו לוואלה! כי ההבנה בצה"ל הייתה שהגדר שנבנתה בגבול הרצועה תעכב משמעותית כל כוח שינסה לחדור מהקרקע ומתחת לאדמה. אלא שביום שבת האחרון - ההבנה הזו קיבלה מציאות אחרת. "מחבלים הסתובבו עם טאבלטים ומפות. הם ידעו בדיוק לאן הם נוסעים"

בווידאו: חמאס השתלט על אחד מבסיס צה״ל ברצועה/מערכת וואלה!

בצה"ל היו ערוכים לאורך השנים לפשיטה משטח אויב לשטח מדינת ישראל בעיקר משטח לבנון ליישובי קו המגע סמוכי הגדר. בצה"ל ייחסו חשיבות רבה לכוח רדואן (יחידת העילית של חיזבאללה - א"ב). גורמי ביטחון אישרו כי הועלו תרחישים דומים גם בדרום, אך לא הובאה בחשבון אפשרות של פשיטה של כוחות נוח'בה (יחידת העילית של חמאס - א"ב) על היישובים בהיקף כזה גדול ולא במידת האכזריות שבה נקטו".

"ההערכה הגדולה הייתה שהם ינסו להגיע אל הסיורים על הגבול ברצועת עזה והמוצבים הקרובים ולא אל היישובים", אמרו הגורמים. "הערכה הנוספת הייתה כי מאחר וייחסנו רמת אחיזה, דיוק ואמינות גבוהה של השב"כ ואמ"ן בדגש על רצועת עזה, תמיד הייתה הערכה שאם חמאס יתכנן משהו בטווח זמן מיידי אנחנו נקבל התרעה מינימלית וניערך בהתאם".

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

גורמי הביטחון ציינו כי הייתה הבנה שהגדר שנבנתה בגבול עזה תעכב משמעותית כל כוח שינסה לחדור מהקרקע יחד עם חומה נגד מנהרות מהתת-קרקע וזה יאפשר לצה"ל להכיל את המחבלים בקו המגע. "נבנו עמדות פלדה בקו אחד מאחורי הגבול בתוך היערות הסמוכים", הם הוסיפו. "עמדות שאליהן היו אמורים לרוץ הלוחמים בשטח כדי להדוף התקפה. אבל זה היה חייב להיות כפוף להתרעה בזמן כדי שיוכלו להיערך. ביום שבת הכול התנהל תחת הפתעה גמורה ומעבר לזה הם שיתקו את התצפיות בהפצצות רחפנים".

אך הממצאים בשטח העלו כי חמאס הצליח לשמר רמת מידור כל כך גבוהה שלאורך השנים בצה"ל לא הפנימו כי בתוכניות שלו הוא ירוץ לבתי האזרחים. לפי עדויות חיילים, היו מחבלים שהסתובבו עם מכשירי טאבלט צמודים לרגליים במנשא עם ככל הנראה מפות דיגיטליות שיאפשרו להם לנווט מהאוויר (אלו שנחתו עם גלשונים - א"ב) ומהקרקע. "הם ידעו לזהות מיקומים מדויקים של בסיסים בכל המרחב כולל בסיס מודיעין באזור", הסביר גורם צבאי. "היו להם גם טעויות. בדרך אל בסיס המודיעין הם הגיעו למתחם הבסיסים ובטעות פנו לפנייה הלא נכונה והמשיכו לבסיס אחר. זה התברר מאוחר יותר לפי הממצאים בשטח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

גורמי צבא בפיקוד דרום הוסיפו כי "מחבלים הסתובבו עם מפות מודפסות ויעדים עליהן. הם ידעו בדיוק לאן הם נוסעים. ההגעה המהירה מרצועת עזה אל היעדים בערים השונות ובבסיסים הוכיחה כי הם למדו לעומק את מסלול הנסיעה או הטיסה. מעולם לא שמענו על רמת מוכנות גבוהה כזו ודיוק של כוחות הנוח'בה".

עד כה לא מצליחים גורמי ביטחון בשטח לאמת את הטענה בשטח כי המחבלים הפעילו אמצעי שיבוש ל-GPS ותקשורת, אך גם אף אחד לא שולל את האפשרות מאחר והיום ניתן לרכוש ברשתות אמצעים פשוטים אך עוצמתיים שנחשפו בידי חמאס כבר במבצע שומר חומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully