וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בריטניה תשלח ספינות קרב לאזור: "להבטיח שקמפיין הטרור של חמאס ייכשל"

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 8:37

ראש הממשלה סונאק הודיע כי כי שתי ספינות קרב ומטוסי ביון יגיעו לחופי ישראל כדי "להבטיח שמראות מחרידים מהסוג שראינו השבוע לא יחזרו על עצמם". מפגן התמיכה הבריטי יצטרף לזה של ארה"ב, ששלחה נושאת מטוסים וספינות קרב. הבריטים גם החלו בטיסות פינוי של אזרחים מישראל

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה רישי שונאק החליט לשלוח שתי ספינות קרב ומטוסי ביון למזרח הים התיכון, כמפגן תמיכה בישראל ולחיזוק היציבות האזורית - כך הודיע היום (חמישי) משרדו, בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. לפי ההודעה, פריסת הכוחות הצבאיים תכלול מטוסי ביון מדגם P8, שתי ספינות קרב, שלושה מסוקים ומחלקה של כוחות נחתים, שיהיה בכוננות באזור כדי לספק "תמיכה מעשית בישראל" ולחזק את ההרתעה והביטחון.

מפגן התמיכה הבריטי מצטרף להחלטה של ארצות הברית לשלוח נושאת מטוסים וספינות קרב בסמוך לחופי ישראל, שנועדה לשלוח מסר גם לאיראן ולחיזבאללה להימנע מהתערבות במלחמה. "עלינו להיות חד-משמעיים בלהבטיח שמראות מחרידים מהסוג שראינו השבוע לא יחזרו על עצמם", אמר סונאק בהצהרה. "יחד עם בעלי בריתנו, שליחת כוחות הצבא המשובחים שלנו יתמכו במאמצים להבטיח את הביטחון האזורי ולמנוע הסלמה נוספת".

סונאק הוסיף כי צבא בריטניה והסגלים הדיפלומטיים יתמכו גם בשותפים הבינלאומיים כדי לבסס מחדש את הביטחון ולהבטיח שהסיוע ההומניטרי מגיע לאזור. אנשי צבא בריטים בישראל, בקפריסין וברחבי האזור יתוגברו גם הם כדי לתמוך בתכניות החירום. שר ההגנה הבריטי, גראנט שאפס, אמר כי הסיוע הצבאי יהיה מפגן תמיכה שאי אפשר להתכחש לו ב"נחישותה של בריטניה להבטיח שקמפיין הטרור של חמאס ייכשל".

במקביל, משרד החוץ הבריטי החל לארגן טיסות פינוי של בריטים התקועים בישראל, והטיסה הראשונה יצאה היום. טיסות נוספות צפויות להיערך "בימים הקרובים, בהתאם למצב הביטחוני". לפחות עשרה בריטים נרצחו במתקפה של חמאס, וככל הנראה כמה אזרחים של הממלכה מוחזקים בשבי ברצועה.

ספינת קרב של הצי הבריטי. רויטרס
בריטניה רוצה למנוע "הסלמה נוספת". ספינת קרב של הצי המלכותי/רויטרס

לפי לשכת ראש ממשלת בריטניה, סונאק שוחח גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי "כדי להבין את התמונה האזורית הרחבה יותר ולהדגיש את החשיבות של תמיכה באזרחים לעזוב את עזה". קהיר מונעת את כניסתם של פלסטינים מרצועת עזה דרך מעבר רפיח, אף שהמשבר ההומניטרי שם הולך ומחריף ככל שישראל מגבירה את תקיפותיה נגד חמאס. לפי משרד הבריאות בעזה, 1,417 פלסטינים נהרגו מאז תחילת מבצע "חרבות ברזל".

סונאק גם צפוי לשוחח עם מנהיגים אירופים על ישראל בפסגה ביטחונית שתתקיים מחר בשבדיה. המנהיגים צפויים לדון בצורך ביציבות במזרח התיכון, ובמקביל להישאר ממוקדים בתמיכה בהגנה של אוקראינה נגד רוסיה, אמרו בדאונינג סטריט.

קייב חוששת שהמלחמה המתפתחת במזרח התיכון תסיט ממנה משאבים מערביים, בעודה נערכת לחורף קשה נוסף של התקפות אוויריות רוסיות במקביל לדשדוש מתקפת הנגד שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully