וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: שני ג'יפים של צה"ל הוזעקו לגבול עזה לפני פלישת חמאס, ונסוגו לאחר סריקה

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 21:32

האירוע שבעקבותיו הוזעקו הג'יפים נותר עמום וללא פתרון, ולא ברור אם הופעלה התרעה במערכת הטכנולוגית בעקבות תזוזות תת קרקעיות באזור בעל פוטנציאל לחדירה ממנהרות. גורמים בצה"ל שללו בימים האחרונים שהיה שימוש במנהרות התקפיות במהלך מתקפת חמאס

בווידאו: תיעוד של יחידת שלף ב9900 באמ״ן וטייסת 100 של חיל האוויר/דובר צה"ל

הערב (חמישי) מתפרסם לראשונה כי שעות בודדות לפני ההתקפה הנרחבת של חמאס לאורך כל רצועת עזה, הוזעקו שני ג'יפים ממוגנים של צה"ל לעבר הגבול, בעקבות התראה על הגדר לאירוע חשוד. לאחר בדיקת התצפיות התברר כי הכוחות שהוקפצו הגיעו לאזור המוגדר כבעל פוטנציאל לנוכחות של מנהרות, שמהן עלולה להתבצע חדירה לשטח ישראל.

בשלב זה חמ"ל הגזרה שוחח בקשר עם המפקדים בשטח ולאחר בירור וסריקה הם נסוגו לאחור, ואולם האירוע נותר עמום וללא פתרון. נשאלת השאלה האם היו תזוזות תת קרקעיות שגרמו להפעלה של התרעה במערכת הטכנולוגית. לא ברור האם פעילי החמאס חפרו בנקודת זמן זו את הפתח האחרון של המנהרה, או אם היה זה זיהוי חריג בגזרה שלא נבדק עד תום על ידי גורמי מודיעין.

שיירת טנקים ישראליים בשקיעה ליד גבול דרום ישראל עם עזה, 12 באוקטובר 2023.. חיים גולדברג, פלאש 90
שיירת טנקים ליד הגבול עם עזה, 12 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

בשעה 06:00 הסתערו מחבלי חמאס על הגבול במספר רב של נקודות. גורמים בכירים בצה"ל נשאלו בימים האחרונים האם אותרו מנהרות אחרי ההתקפה, והאם ידוע על יציאת מחבלים ממנהרות באופן שמסביר את ההתקפה המפתיעה, אך הם השיבו בשלילה. הגורמים הבכירים טענו כי עד כה לא אותר כל ממצא בשטח או מודיעיני על שימוש במנהרות התקפיות. יצוין כי לפי תרחיש שהציגו באוגדת עזה בשנים האחרונות, ייתכן ובתרחיש קיצון ייצאו מחבלים ממנהרה אל מעל פני הקרקע צמוד לחומה התת קרקעית שבולמת מנהרות, יפוצצו את החומה או הגדר (תלוי באיזה אזור) ויסתערו לשטח מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully