וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות בהנחיות לשבת: יש להחזיק סלולרי פתוח לשיחות חירום בבית כנסת

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 17:28

הרבנים הראשיים הנחו את הציבור להישמע באופן מוחלט לפיקוד העורף. בהנחיות נאמר באופן חריג ביותצר שניתן להחזיק טלפון סלולרי על רטט בכיס. כמו כן, מי שיש לו נשק ברישיון התבקש לשאת איתו את הנשק גם בשבת. במקרה של אזעקה - יש להפסיק את התפילה ולהגיע למרחב המוגן

בווידאו: תיעוד הכוחות הלוחמים בעוטף עזה/צילום: דובר עזה

הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו פרסמו היום (חמישי) הנחיות לשבת בעקבות המלחמה בדרום. בהוראות אומרים הרבנים הראשיים שאין לצאת מהבית לתפילה כשיש הוראה להסתגר מפיקוד העורף. כמו כן יש להניח בכל בית כנסת מכשיר טלפון פתוח מערב שבת, כדי להזעיק את כוחות הביטחון בעת הצורך, וניתן להחזיק סלולרי על רטט בכיס. עוד אמרו הרבנים שמי שיש לו נשק ברישיון, שיישא איתו את הנשק גם בשבת.

הנחיות הרבנות לשבת בזמן המלחמה, 12 באוקטובר 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
הנחיות הרבנות לשבת/אתר רשמי, ללא קרדיט

הרבנות הדגישה שיש להישמע להוראות פיקוד העורף באופן מוחלט. יש להתפלל רק בבתי כנסת שיש בהם, או בקרבתם, מרחבים מוגנים. בעת אזעקה יש להפסיק את התפילה וללכת למרחב המוגן. חולים שהליכתם איטית מתבקשים להתפלל בביתם, אלא אם כן התפילה מתקיימת במקלט.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ההנחיות המלאות של הרבנות הראשית לשבת במלחמת עזה, 12 באוקטובר 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
ההנחיות המלאות של הרבנות/אתר רשמי, ללא קרדיט

במקרה שאזעקה נשמעת בזמן תפילת העמידה, מונחים המתפללים להפסיק את התפילה וללכת בשקט למרחב המוגן, ולאחר מכן לחזור ולהתפלל. אם העיכוב היה של לא יותר מחמש-שש דקות, אפשר להמשיך מהמקום שבו התפילה נפסקה. אם העיכוב היה גדול יותר, יש להתחיל מהתחלה.

הרבנים הנחו את הציבור עוד להשאיר רדיו פתוח על גל שקט כדי להתעדכן בהוראות פיקוד העורף. עוד נאמר בהנחיות שאירועי שמחה, כגון חתונות וברית מילה, יש לקיים במתכונת מצומצמת ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully