וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי תבערה מאולתרים, מצ'טות ונשק ממלחמת השחרור: כיתת הכוננות של ברור חיל

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 21:46

מחסן החירום של הקיבוץ שנמצא במרחק 7 ק"מ ו-400 מטר מהגדר התרוקן לפני מספר חודשים. כשהחלה מתקפת הפתע, אנשיו הגנו על עצמם בין היתר עם בקבוקי בירה ריקים שהוסבו לבקת"בים. גם כעת המצב רחוק מלהיות אופטימלי: "ההורים שלנו שומרים, כל מי שלא גויס - שומר"

בווידאו: תיעוד הקרב בשדרות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כשהחלה מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ביישובים רבים בעוטף עזה - כל מי שיכל להגן על הבית, יצא החוצה. כיתות הכוננות, לוחמים ואזרחים יצאו לקרבות פנים מול פנים נגד המחבלים עם כל מה שרק אפשר - כלי נשק, כלי מטבח, הרכב המשפחתי.

אך בשביל היישובים מעבר לקו ה-7 ק"מ מהרצועה, משימת ההגנה הייתה כמעט בלתי אפשרית: לפני כמה חודשים הוחלט לרוקן את מחסני החירום שלהם מכלי הנשק כי הם רחוקים מהגדר. כך, למשל, קיבוץ ברור חיל, שניצב במרחק של 7 ק"מ ו-400 מטר מהגדר, ועל כן לא עומד בתקנים.

מי שלא נס על נפשו התבצר בביתו, ומי שרק יכול - יצא לכניסה לקיבוץ עם בקבוקי בירה ריקים, חתיכות בד ודלק - בניסיון להכין בקבוקי תבערה מאולתרים. "לא היה פה נשק בכלל, בכל הקיבוץ החזיקו נשק אחד ארוך", מספר בן קיבוץ, "יצאנו עם מצ'טות ותחמושת של אקדח, קיבלתי בארט (כלי נשק) ממלחמת השחרור מאחד המבוגרים ביישוב".

עם תחמושת מאולתרת ובקבוקי תבערה מוכנים לזריקה, הם הגנו במשך שעות מפני הזוועות שעלולות להגיע לאזורם, ובני קיבוץ שגרים ברחבי הארץ חזרו כדי לתת יד. "לא הייתי פה כשזה קרה, אבל ברגע שהבנו את סדר הגודל של האירוע, היינו חייבים לעשות את המינימום ולחזור לפה כדי להגן על הבית, לפחות עד שנתחיל במילואים", מספר י', בן קיבוץ. "זה פשוט דפוק, אתה בהלם. לעמוד בכניסה לקיבוץ כמו בש"ג של בסיס צבאי, אנחנו שומרים במקום שהיינו עושים שטויות כנערים, בנקודות שהיינו מבלים בהם שעות על גבי שעות. פתאום במקום הכי בטוח - רואים כלי נשק ומגנים מפני מחבלים".

בקבוקי התבערה איתם ניסו תושבי היישובים בדרום להגן על עצמם. 12 באוקטובר 2023. ינון שלום יתח
"אנחנו שומרים במקום שהיינו עושים שטויות כנערים". בקבוק תבערה מאולתר/ינון שלום יתח
בקבוקי התבערה איתם ניסו תושבי היישובים בדרום להגן על עצמם. 12 באוקטובר 2023. ינון שלום יתח
"יצאנו עם מצ'טות ותחמושת של אקדח"/ינון שלום יתח

בעמדות ניצבים כעת חברי קיבוץ בשנות ה-20 וה-30 לחייהם - מי שעדיין לא גויס. הם משווים ידיעות מהטבח הנורא ונתקפים בזכרונות נוסטלגיים מרגעים מתוקים מהילדות במקום - זכרונות שנראים כעת רחוקים כל כך.

חמישה ימים אחרי, המצב בקיבוצים כבר מתחיל להתאזן: "יש פה כוח של יחידה מיוחדת, עדיין חסר נשקים. כלי הנשק מיושנים, בקיבוץ אין נשק לחתום עליו. ההורים שלנו שומרים, החברים שלנו, הקהילה חזרה לשמור על הקיבוץ. כל מי שלא גויס - שומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully