וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המלחמה בעזה: סוריה מאשימה את ישראל בתקיפות בנמלי התעופה בדמשק וחאלב

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 17:56

התקשורת הרשמית בסוריה דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשתי הערים, אך ההתקפה הבו-זמנית החריגה לאור יום השביתה את שני נמלי התעופה. "ניסיון נואש להסיט את תשומת הלב מהמלחמה בעזה", אמר מקור צבאי סורי. מחר אמור לבקר בדמשק שר החוץ של איראן

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

חיל האוויר תקף את נמלי התעופה בדמשק ובחאלב, והפעילות בהם הושבתה - כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת הרשמית בסוריה, שלפיה מערכות ההגנה האווירית הופעלו כדי לסכל את ההתקפות. אלו ההתקפות הראשונות שמיוחסות לישראל במדינה מאז תחילת המלחמה מול חמאס ברצועת עזה בחמאס, שבאופן חריג בוצעו גם לאור יום וגם במקביל.

מקור צבאי סורי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות סאנ"א, אמר כי "מטח טילים" פגע בשני נמלי התעופה בו-זמנית, שבה שלדבר היה "ניסיון נואש" להסחת דעת העולם מהמלחמה שמנהלת ישראל נגד חמאס ברצועת עזה. לא דווח על נפגעים.

בישראל לא הגיבו על הדיווחים בסוריה, אך בלשכת ראש הממשלה העבירו הנחיה לשרים שאין להתייחס אליהם בשום צורה. בשנים האחרונות הותקפו פעמים רבות נמלי התעופה במדינה והושבתו במשך כמה ימים בפעולות שיוחסו לישראל.

עשן מיתמר מאזור נמל התעופה של חאלב, סוריה, 2016. רויטרס
עשן מיתמר מאזור נמל התעופה של חאלב, 2016/רויטרס

התקיפה הגיעה לפני ביקורו המתוכנן בדמשק של שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, שאמור לבקר גם בעיראק וגם בלבנון ולדון במלחמה בעזה. לפי סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, מטוסו של שר החוץ של איראן שהיה בדרכו לסוריה חזר לטהראן בעקבות התקיפות, אך ברויטרס דווח כי הוא אמור להגיע לסוריה מחר.

הפגיעות בנמלי התעופה נועדה לשבש את משלוחי הנשק האוויריים של איראן למשטר אסד ולחיזבאללה בלבנון, שהיה מעורב בחילופי אש צה"ל במהלך השבוע האחרון בצל ההיערכות לפתיחה אפשרית של חזית שנייה. מוקדם יותר, נשיא איראן איברהים ראיסי שוחח עם הנשיא בשאר אסד וקרא למדינות המוסלמיות והערביות לשתף פעולה במאבק מול ישראל.

ארצות הברית הזהירה את איראן ואת חיזבאללה שלא ינסו לנצל את המלחמה בדרום, ושר החוץ שלה אנתוני בלינקן נחת היום בישראל עם תחילת מסעו באזור. הוא הבטיח לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו כאן, ואנחנו לא הולכים לשום מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully