וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: מבחינת אוכלוסיית ישראל, מתקפת החמאס שקולה לעשרה פיגועי 11 בספטמבר

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 20:38

שר החוץ האמריקני הגיע לישראל ברקע מבצע "חרבות ברזל", סיפק הצהרה משותפת עם הרצוג והדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה: "נלך יחדיו בדרך הצודקת". לפני כן נועד עם נתניהו, שהודה לו "על התמיכה בישראל נגד הברבריות של חמאס"

מבצע חרבות ברזל: קיבוץ ניר עוז בעוטף עזה, לאחר מתקפת חמאס/הודיה חברוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן נועדו היום (חמישי) בארבע עיניים. בלינקן הגיע לישראל מוקדם יותר היום, ברקע מבצע "חרבות ברזל".

בהצהרה משותפת לאחר הפגישה, נתניהו הודה לארצות הברית על התמיכה בישראל. "תודה לעם האמריקני על התמיכה בישראל נגד הברבריות של חמאס", אמר. "אנחנו שומעים את סיפורי הזוועה והגבורה. סיפורי הזוועה אומרים הכל עליהם, הגבורה אומרים הכל עלינו. טבחו במשפחות שלמות, רצח של הורים וילדים בפני ההורים, שריפה של אנשים חיים, עריפת ראשים, חטיפות של ילד צעיר, שלא רק נחטף - תקפו אותו, והתצוגה המחרידה של חגיגות הרוע והגלורפיקציה. הנשיא ביידן קרא לזה בצדק רוע טהור".

בלינקן אמר מצידו כי "אני מגיע לכאן לא רק כשר החוץ של ארה"ב - אני מגיע לכאן גם כיהודי". הוא בירך על הקמת ממשלת החירום בשיתוף המחנה הממלכתי, ועל "האחדות בחברה הישראלית", והבטיח: "נספק חימוש ומיירטים לכיפת ברזל. אספקה ראשונה כבר הגיעה ועוד ציוד בדרך. נעבוד עם הקונגרס כדי שכל צרכי הביטחון של ישראל יקבלו מענה".

"חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני או את השאיפות שלהם לחיות בשלום, שגשוג וביטחון. חמאס מדכא את הפלסטינים ומקדיש את משאביו לנשק ומנהרות. חמאס לא חושב על עתיד הפלסטינים. חמאס רוצה רק להרוס את ישראל ולרצוח יהודים. אף מדינה לא תסבול את רצח אזרחיה או תחזור לתנאים שאפשרו לזה לקרות. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ולהבטיח שזה לא יקרה פעם נוספת. אני וראש הממשלה שוחחנו על איך מדינות דמוקרטיות יכולות לעשות זאת. החשיבות שאנחנו מעניקים לחיים הוא הדבר שמבדיל אותנו מחמאס. לכן כל כך חשוב להגן על אזרחים", אמר בלינקן.

הוא הוסיף כי ארצות הברית יודעת על 25 אמריקנים שנרצחו במתקפת הטרור של חמאס. מדובר בעלייה של שלושה ממניין ההרוגים שהיה אתמול.

השניים נפגשו בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב, תחילה בפגישה מורחבת שכללה בכירים נוספים כגון שר החוץ אלי כהן, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל, שגריר ישראל בוושינגטון, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, ראש הסגל שלו והיועץ המדיני שלו. מהצד האמריקני השתתפו בין היתר ממלא מקום שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת שר החוץ לנושאי המזרח התיכון והיועץ המדיני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, 12 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בלינקן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בערב אמר שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן במסע"ת בתל אביב: "אם מסתכלים על זה מבחינת האוכלוסייה בישראל, זה שווה ערך לעשרה פיגועי 11 בספטמבר. באתי לישראל עם מסר פשוט: ארה"ב עומדת עם ישראל ואנשיה. היום מחר ותמיד. בפגישותיי עם רה"מ, הנשיא ושרי הממשלה שוחחנו על הפרטים והצרכים כיצד ישראל יכולה להגן על עצמה וכיצד ארה"ב יכולה לסייע במענה על הצרכים האלה".

בלינקן הוסיף: "היום אחר הצהריים נפגשתי עם משפחות אזרחים אמריקנים שהחמאס רצח או לקח בשבי. למשפחות הנעדרים אין דבר כואב יותר מלא לדעת את גורל האהובים שלהם משהו שאי אפשר להבין כשאנחנו לא בנעליים שלהם".

לדבריו: "אנחנו עושים כל דבר שאנחנו יכולים להבטיח את שחרור החטופים ועובדים בצמוד לישראל, הבאתי עמי נציג מיוחד לנושא שימשיך לעבוד על הנושא. פגשתי מתנדבים, זוג צעיר אחד סיפר לי כיצד נמלטו על חייהם מהמסיבה, הם סיפרו לי על חבריהם שהיו פחות חברי מזל שנרצחו, נקלחו בשבי או נעדרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אנתוני בלינקן,  מזכיר המדינה של ארצות הברית נואם בישראל בעקבות מבצע חרבות ברזל. 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארצות הברית נואם בישראל בעקבות מבצע חרבות ברזל. 12 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

בלינקן התייחס גם לתיעוד המחריד שנחשף אליו, של מעשי הזוועה של חמאס: "ראינו את התמונות הקשות שממשלת ישראל חלקה איתנו", אמר, "חלקן לא נחשפו בתקשורת. קשה למצוא את המלים. זה מעבר למה שאפשר לדמיין שלא לדבר על לראות או לחוות. תינוקות, חיילים שנערף ראשם, אנשים צעירים שנשרפו במכוניות שלהם. אני יכול להמשיך אבל זה בלתי נתפס, מעבר להבנה אנושית. זה מזכיר את דעאש ואת הדברים שראינו כשהם היו במתקפה שלהם, שלמזלנו נפסקה. עבור כל בן אנוש לראות את זה - זה מעבר למה שאפשר לתפוס, לעכל, וכשרואים את זה, מנסים לדמיין - אי אפשר שלא לדמיין את עצמך ומקורביך ואהוביך במצב כזה, ואולי המילה הטוב ביותר עבורי היא: הצפה. זה איחד את האומה בשכול אבל גם איחד את האומה בנחישות והכרחי שנחלוק את הנחישות הזו. זה רגע של בהירות מוסרית שבו כולם צריכים להבהיר שיש נחישות שזה לא יימשך. תמונות שוות אלף מלים התמונות האלה כנראה שוות מיליון מלים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, 12 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה עם בלינקן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אחר הצהריים ערך בלינקן הצהרה משותפת גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובה אמר: "היו לנו מספר הזדמנויות לשוחח מאז אחד הימים הקשים ביותר של האנושות, שבת האחרונה. אני פה עם מסר פשוט וברור - ארצות הברית עומדת לצד ישראל היום, מחר, בכל יום.

"יש שתי דרכים במזרח התיכון - אחת של אינטגרציה, שיתוף פעולה ושלום לכל האנשים. או את הדרך שחמאס הראה לעולם בימים האחרונים - טרור, הרס, רוע, הדרך שמובילה לשום מקום עבור כולם, מלבד למקומות החשוכים ביותר בנשמה שלנו. הבחירה ברורה - אנחנו ביחד, ונלך בדרך הצודקת יחדיו".

נאום משותף של יצחק הרצוג ואנתוני בלינקן. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
בלינקן והרצוג, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

למה זה חשוב: מדובר בתגובה אמריקנית ראשונה על הקמת ממשלת החירום בישראל. בלינקן ייפגש היום עם חברי קבינט המלחמה כולל גנץ ואייזנקוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully