וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להונאה של מיליוני שקלים מכספי תרומות לחיילים - עבור ציוד מיגון פגום

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 12:15

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד שחברה ישראלית ביצעה ניסיון הונאה בהיקף של מיליוני שקלים מכספי תרומות לחיילים, בתמורה לאספקת ציוד מיגון לחיילים החשוד כפגום ולא תקני ואפילו מסכן חיים

בווידאו: משפחות חיילים מלוות אותם לאחר שהוקפצו/צילום: ראובן קסטרו

בזמן שכל עם ישראל מחזק את חיילי צה"ל, מתנדב ותורם למענם ציוד, אוכל וכסף - יש מי שמנצל את זה לרעה. ביומיים האחרונים הוגשה תלונה בתחנת המשטרה הראל של מחוז ירושלים ע"י קצין מילואים שפעל לארגן רכישה של כמות גדולה של ציוד מיגון אישי לחיילי צה"ל מכספי תרומות. מהתלונה עולה שהוא קיבל פנייה מנציגי חברה ישראלית שטענו כי ביכולתם לספק כמות גדולה של אפודי מיגון אישיים ברמה גבוהה מחו"ל עבור החיילים. מבדיקות שערך המתלונן מול הגורמים בחו"ל עלה חשדו כי מדובר בציוד מיגון לא תקני, ואז הוא פנה בנושא למשטרה.

לפי הודעת דוברות המשטרה, מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שהועברה לטיפול יחידת ההונאה במחוז ירושלים. בדיקה ראשונית ומהירה שערכו החוקרים מול הגורמים הרלוונטיים בצה"ל ובמשרד הביטחון, ומול גורמים נוספים, חשפה שמדובר בחברה ישראלית העוסקת בייבוא ציוד לחימה מחו"ל, שנמצאת בקשיים כלכליים. על פי החשד החברה ניסתה לשווק כבר בעבר את ציוד המיגון האישי הפגום שברשותה לצבא אוקראינה, שסירב לקבלו בשל ליקויי מיגון שהתגלו בו.

בבדיקה ראשונית שערכו חוקרי ההונאה במחוז ירושלים עם גורמי צה"ל הרלוונטיים, התברר כי לצה"ל הגיעו חוות דעת החשודות כמזויפות, שטענו שמדובר בציוד מיגון שעמיד לפגיעות קליעים ברמה גבוהה - למרות שבפועל החשד הוא שזה כלל לא נכון. בנוסף, על פי החדש החברה פעלה על מנת למכור את הציוד למספר גופים נוספים, לרבות האגודה למען החייל.

חיילי צה"ל בגבול עזה. רויטרס
"אספקת ציוד פגום או לא תקני לחיילים עלולה הייתה לסכן את חייהם בשעת מלחמה״/רויטרס

בעקבות החשדות ופעולות החקירה נוספות שביצעו חוקרי המשטרה, הבוקר (חמישי) עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את מנהל החברה, בן 56, תושב תל אביב וכן חשוד נוסף בן 21 בחשד למעורבות בהונאה. בחיפוש שערכו בלשי ימ"ר ירושלים בביתו של החשוד המשמש גם כמשרדי החברה, נתפסו ממצאים שונים שהועברו עם החשודים לחקירה.

בנוסף הוקפא חשבון החברה ובו מאות אלפי שקלים, והמשטרה פועלת מול המכס לעיכוב ובדיקה של משלוח הציוד שהגיע הלילה מחו"ל לישראל דרך האוויר. החקירה נמשכת ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון נוספים וצה"ל.

מפקד יח' ההונאה של מחוז ירושלים רפ"ק אלי ליבקינד מסר: "החקירה בראשיתה ואנחנו נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במהירות וביסודיות. ככל שהחשדות יאומתו - הרי שמדובר בניצול ציני, מכוער ופסול של כספים שנועדו לצורך תמיכה וחיזוק של לוחמינו במסגרת המלחמה המתנהלת בימים אלו. אספקת ציוד פגום או לא תקני לחיילים עלולה הייתה לסכן את חייהם בשעת מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully