וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב עצום בציבור: ההנהגה אחראית למחדל. מעל למחצית - נתניהו צריך להתפטר

בן כספית

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 11:16

סקר גדול שנערך בקרב יהודים בלבד מצא שכמעט כל הציבור סבור שארוע חדירת מחבלי חמאס ליישובי הדרום בשבת האחרונה הוא מחדל של הנהגת המדינה ושלממשלה יש אחריות למצב שהוביל לקריסת כל מערכת ההגנה על הישובים בדרום

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו/צילום: לע"מ

מכון דיאלוג בראשות קמיל פוקס ערך בימים האחרונים סקר שהוזמן ע"י יועץ אסטרטגי עם מדגם גדול יותר מהמקובל: 620 אנשים, כולם רק מהמגזר היהודי ובדק את עמדות הציבור לגבי תפקוד ההנהגה מאז פריצת הקרבות. רוב עצום של 84% מהציבור סבור שארוע חדירת מחבלי חמאס ליישובי הדרום בשבת האחרונה הוא מחדל של הנהגת המדינה - וההרגשה הזו חוצה את הגבולות הפוליטיים, כש-. 79% ממצביעי מפלגות הקואליציה בבחירות האחרונות אמרו שהם רואים באירוע מחדל של הנהגת המדינה.

כמעט כל הציבור (94%) סבורים שלממשלה יש אחריות למצב שהוביל לקריסת כל מערכת ההגנה על הישובים בדרום. ובהמשך לכך - 75% מהציבור אמרו שלממשלה יש "אחריות גדולה מאד" או "אחריות גדולה". בנוסף, 67% מהציבור, כולל 56% ממצביעי מפלגות הקואליציה, רואים את "מחדל 2023" כגדול יותר מ"מחדל מלחמת יום הכיפורים" ב-1973.

קיים רוב בציבור (56%) שסבור שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו עם תום הקרבות - כשגם בקרב מצביעי הקואליצה ישנם רבים שמחזיקים בדעה הזו: 28% ממצביעיה גם הם סבורים שעל נתניהו להתפטר עם סוף המערכה. 52% מהציבור סבורים שעל שר הביטחון יואב גלנט יהיה להתפטר מתפקידו עם שוך הקרבות.

לפי הפילוח של רמת הדתיות של משיבי הסקר נראה שהאמון בממשלה ובהנהגה עולה ככל שהמשיב יותר דתי, כשבקרב החילונים 92% סבורים שהיה מחדל של ההנהגה, לעומת 79% מהמסורתיים שסבורים כך, 83% מהדתיים ורק 67% מהחרדים. המצב דומה בשאלת אחריות הממשלה למצב שהוביל לקריסת כל מערכת ההגנה - כשבקרב החילונים קיים רוב גדול שמאשים את הממשלה ובקרב הדתיים והחרדים המספרים נמוכים יותר.

59% מהציבור אמרו שהם כלל אינם סומכים או "רק קצת" סומכים על הממשלה שתדע לנהל את המלחמה, כש-88% אחוזים ממצביעי מפלגות האופוזיציה אמרו שהם אינם סומכים על הממשלה.

עוד עולה מהסקר שכמעט כל אוכלוסיית ישראל (92%) מדווחים שהם חרדים בעקבות אירועי השבת האחרונה, כששליש מהם "חרדים מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully