וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד העורף חשף איך קרתה הטעות שהלחיצה מדינה שלמה

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 10:38

אלוף רפי מילוא הסביר כי זיהוי שגוי ואי-הבנה הובילו להוצאת ההתראה שהורתה לכל תושבי הארץ להיכנס למרחבים מוגנים. "זה היה בהמולה של החמ"ל. טעות אנוש, לא אירוע סייבר. אנחנו במלחמה. עוד יהיו טעויות גם שלי וגם של מפקדים", אמר, וטען: "אנחנו הולכים ללחימה ארוכה"

בווידאו: דובר צה"ל מתייחס לסוגיית החטופים ולהודעת פיקוד העורף על הצטיידות במזון ומים/צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, הסביר היום (חמישי) בתדרוך לכתבים את הטעות שהובילה להוצאת התראה - שקראה לכל תושבי הארץ להיכנס למקלטים. לדבריו, הגיעו דיווחים שבדיעבד לא היו נכונים, וכשביקש לשחרר את תושבי הצפון מהמיגון - הוא הובן הפוך, מה שהוביל לשליחת התראה לכל רחבי הארץ. "זו טעות אנוש. לא אירוע סייבר. טעות של ניהול שאני לוקח עליה אחריות מלאה. אחרי שתי דקות הוציא דובר צה"ל הבהרה", אמר.

"במהלך הלחימה הזו, האתגר [הוא] של בניית תמונת המצב - להבין איזה תרחישים ודיווחים הם אמת ולא אמת. אתה רוצה להיות מהיר, בעולמות התרעה, ומצד שני איך אתה לא מייצר התרעות שווא. לנו זה מאוד חשוב", הוסיף. "אתמול במהלך הערב היה לנו אירוע של זיהוי שגוי של התקפה כביכול, של כניסת גלשונים מלבנון. הזיהוי היה של היב"א (יחידת הבקרה של חיל האוויר - א"ב) - זיהו במערכות שלהם מעל לעשרה גלשנים... הם התריעו... ויצאו מהר מאוד דיווחים. טענו לנחיתות של גלשנים. בדיעבד כל הדיווחים האלה לא היו נכונים. בזמן הזה אני מקבל החלטה כדי להכניס את כל הגליל [למיגון], אני מחליט שאנחנו מפעילים התרעה: מקו 40 ק"מ להכניס אזרחים למיגון. בדיעבד אחרי חצי שעה, הזיהוי היה שגוי וטעות. זו טעות אנוש. הבנו אחרי חצי שעה. ממש בהמולה של החמ"ל, אני אומר לפיקוד צפון שאפשר לשחרר ולהוציא את האזרחים מהמיגון. האנשים שלי חשבו שהוריתי להכניס - והכניסו את כל הארץ למיגון".

הוא הודה כי גם ההודעה שיצאה מוקדם יותר השבוע, לפיה על כל התושבים להצטייד במזון, הייתה טעות. "אחת הקצינות שלנו... הוציאה הודעה. הבנו מה הדבר הזה עושה בחוץ. בעיניי שתי טעויות. שגיאות. אנחנו במלחמה. עוד יהיו טעויות גם שלי וגם של מפקדים", הוסיף.

מילוא התייחס גם להמשך מבצע "חרבות ברזל", וטען כי "אנחנו הולכים ללחימה ארוכה". לדבריו, "זה הולך להיות ארוך. יהיו לנו עליות ומורדות. יכולה להתפתח חזית צפונית. אני ראיתי ודיברתי עם עשרות מפקדים שעשו מעשי גבורה. לי ברור שאנחנו הולכים למלחמה שבסופה אין חמאס. נצא מהמלחמה הזו כשהמצב בדרום שונה לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully