וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוועות בבארי נחשפות: משפחה נשרפה למוות ברכב, צעירים נהרגו מרימון - ואז הוצתו

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 20:28

ימים לאחר הטבח הבלתי נתפס, סיפרו קצינים על התמונה המחרידה אליה נחשפו: רימונים נזרקו למיגוניות, צמיגים בוערים אופפי עשן נזרקו לבתים כדי לחנוק למוות את המשפחות המתבצרות. "אנשים נשרפו חיים", אמר אחד מהם. "ראיתי הכל, זה משהו אחר. הם עשו וידוא הריגה על כל אחד"

בווידאו: זק"א מפנים את גופות הנרצחים מקיבוץ בארי/צילום: רויטרס

ימים לאחר הטבח הבלתי נתפס, התמונה המחרידה מתחדדת הערב (רביעי) עם דבריהם של תא"לים וקצינים נוספים שסיפרו על מימדי הזוועה שהתגלו בפניהם. "הייתי בכל הזירות, ראיתי כל דבר אפשרי - זה משהו אחר", טען תא"ל קובי הלר. "הם עשו וידוא הריגה על כל אחד שהרגו אותו".

סיור בלב הקיבוץ העלה תמונה מחרידה שהתבהרה עם עדויות של קצינים שסיפרו על משפחה שהוכנסה לכלי רכב והוצתה למוות, בתים שהועלו באש, כלי רכב שהוצאו מהם צמיגים, הוכנסו לתוך הבתים כשהם בוערים והועלו באש במטרה להצית את הבית, ליצור בו עשן סמיך ולחנוק למוות את המשפחות המתבצרות בו.

הלר, שהגיע אל הקיבוץ ופעל במרחב הלחימה באזור, סיפר כי על רימונים שנזרקו למיגוניות בהם תושבים שניסו להתמגן. "בכל מיגונית הם זרקו רימונים ושרפו חלק מהמיגוניות. ראיתי 10 גופות במיגונית, אנשים נשרפו חיים", אמר. "המשימה היתה לאתר את החבר'ה שברחו. חלק מהפצועים נלחמו, גיבורים ללא נשק, בידיים חשופות ממש, הלכו מכות עם המחבלים כדי להדוף אותם ולאפשר לאחרים לברוח".

חיילים, קיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023. TPS
ימים לאחר הטבח, הזוועות בבארי נחשפות/TPS

אחד מקציני ההנדסה שנטרל את מטעני החבלה סיפר: "הם זרעו הרס בבתים. שרפו, פוצצו, החריבו. המראות בלתי נתפסים. מבנה שהיה רגע לפני בית הפכו לזוועת עולם. קשה לראות מה הם עשו למשפחות שלמות. זה בלתי נתפס. יש פה קולנועיות של קשישים שנותרו עם מפתח".

"זו פעם ראשונה שאני מגיע לכאן, אתם רואים שזה אזור שעברה עליו מלחמה, טבח, אין מילים לבטא את מה שקרה כאן", סיפר גם תא"ל דניאל הגרי, בעודו עומד בכניסה לבית מרוסס בכדורים שעלה באש. "הקיבוץ הזה ספג מכה קשה מאוד. הכוחות פעלו פה בגבורה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully