וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר קונגרס בכיר בארה"ב: מצרים הזהירה את ישראל שלושה ימים לפני המתקפה מעזה

יו"ר ועדת יחסי החוץ בבית הנבחרים אמר בתום תדרוך מודיעיני כי "ניתנה אזהרה, השאלה באיזה דרג". לדבריו, ייתכן שחמאס תכנן את הפלישה במשך שנה: "אנחנו לא מאוד בטוחים איך אנחנו וישראל פספסנו את זה". בישראל הכחישו דיווחים על התראה מקהיר, אך טרם הגיבו לדבריו

בוידאו: תקיפות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

חבר קונגרס בכיר בארצות הברית אמר היום (רביעי) כי מצרים הזהירה את ישראל שלושה ימים לפני מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס בשבת. מייקל מקאול, יו"ר ועדת יחסי החוץ בבית הנבחרים, אמר כי "אנחנו יודעים שמצרים הזהירה את הישראלים שאירוע כזה יכול לקרות שלושה ימים לפני כן". הוא אמר את הדברים לאחר תדרוך מודיעני שקיבלו חברי קונגרס על המלחמה בעזה.

מקאול הוסיף כי "אני לא רוצה להיכנס יותר מדי למידע מסווג, אבל ניתנה אזהרה. אני חושב שהשאלה באיזה דרג". לדבריו, ייתכן שההתקפה תוכננה במשך שנה. "אנחנו לא מאוד בטוחים איך פספסנו את זה. אנחנו לא מאוד בטוחים איך ישראל פספסה זאת", הוא אמר לכתבים. ישראל לא הגיבה לדבריו.

נתניהו ועבאס כמאל בפגישה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הייתה או לא הייתה התראה? נתניהו ועבאס כמאל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מצרים הרשמית לא הגיבה לדיווחים שהחלו להתפרסם בימים שאחרי מתקפת הפתע של חמאס, שבה נרצחו יותר מ-1,200 ישראלים ועוד אלפים נפצעו. אך סוכנות הידיעות אי-פי והעיתונאית סמדר פרי מ"ידיעות אחרונות" ציטטו מקורות מצריים שנתנו תיאורים דומים. לפי הדיווח של פרי, האזהרה הגיעה משר המודיעין המצרי עבאס כמאל אל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם זאת, לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישה גם היא על הסף את הדיווחים בדבר התראה מוקדמת על המהלומה שמתכן להנחית חמאס על הדרום. היא אף הכחישה כי נתניהו וכמאל שוחחו מאז כניסתו לתפקיד בתחילת השנה. גם בעיתון המצרי א-שורוק פורסמה השבוע הכחשה מפי גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully