וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופות לא מפסיקות לזרום למחנה שורה. כך השוטרים פועלים לזהותן

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 17:39

מיום שבת הגיעו למחנה שורה הסמוך לרמלה כ-800 גופות של אזרחים שנרצחו במתקפות מחבלי חמאס. חלקן מחוללות לגמרי, גם גופות הילדים. "לא זוכרים כאלה מראות, איך מוח אנושי הצליח לבצע פשע כזה?", תוהים השוטרים, שזיהו גם את חבריהם בהליך הקשה

בווידאו: ראש חטיבת הזיהוי הפלילי במשטרה מסבירה על ההליך/צילום: דוברות משטרת ישראל

הגופות לא מפסיקות לזרום למחנה שורה הסמוך לרמלה, שם הן עוברות את תהליך הזיהוי. מיום שבת הגיעו כ-800 גופות של אזרחים שנרצחו במתקפת מחבלי חמאס, חלקן מחוללות לגמרי, גם גופות הילדים. "בוגרי האינתיפאדה ואסון ורסאי לא זוכרים כאלה מראות. כמות השנאה והתאכזרות לא נראה בישראל. איך מוח אנושי הצליח לבצע פשע כזה?", מספרים שוטרי הזיהוי הפלילי.

כל שוטרי הזיהוי הפלילי גויסו למשימה, לצד מכונים פרטיים, שעובדים באותו סטנדרט זיהוי של המשטרה. הגופות מובאות במשאיות, ומשם עוברות להליך הזיהוי. במשרד המשפטים אישרו כבר בשבת שימוש במאגר הביומטרי של המשטרה. נעשה שימוש גם במאגרים הביומטרים השונים שקיימים במדינה.

מקום איסוף גופות, מחנה שורה רמלה, 11 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
מקום איסוף גופות, מחנה שורה רמלה, 11 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

את הליך הזיהוי מתחילים בצילומים ולקיחת סימני זיהוי, כולל טביעות אצבע, מנשכי שיניים, אם הצילום לא מצליח. בגלל מצב הגופות משתמשים לעתים בציוד מבתי החולים. כ-40 נהגים משנעים את טביעות האצבע וסימני הזיהוי למאגרים הביומטרים השונים במדינה במקביל. הסיבה להתארכות ההליך היא שהמאגרים לא מסונכרנים, לכן יש לקחת את הקבצים להשוואה מבסיס שורה למאגרים. במשטרה חוששים מטעויות בזיהוי ולכן עובדים בהליך סדור, שמואט בשל מצבן של הגופות. במקרה אחד, קרוב משפחה התעקש לזהות גופה לפי קעקוע עליה - וחצי שעה לפני הקבורה התברר שישנה טעות בזיהוי. לפי גורמי המשטרה האחראיים, חפצים אינם אמצעי זיהוי.

כאשר יש התאמה, פועלים לשחרור הגופה. השוטרים שעובדים כאן כבר משבת ומתמודדים עם המראות הקשים זיהו ולא פעם אחת את חבריהם, שלחמו בחירוף נפש ונפלו בקרב מול המחבלים. הגופים האמונים על המלאכה הם המשטרה, צה"ל וזק"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully