וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוועה נחשפת מהקרב על בארי: תינוקות ירויים בעגלות, אזרחים שנחנקו למוות, גופות כפותות

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 17:02

תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, תיאר בפני בוואלה בפירוט מצמרר את מראות הזוועה שהתגלו בקיבוץ בארי. את הודעות התחנונים מפקודיו לשעבר שיבוא להציל אותם, את הקרבות העקובים מדם שניהלו חייליו, ואת שיטות הרצח האכזריות של המחבלים. "הם מילכדו אפילו גופות"

בווידאו: זק"א מפנים את גופות הנרצחים מקיבוץ בארי/צילום: רויטרס

מפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, תיאר בראיון היום (רביעי) את הזוועות שהתחוללו בקיבוץ בארי. על ההודעות מפקודיו לשעבר שהתחחנו שיבוא להציל אותם, על מראות הזוועה וגופות התינוקות, על השיטות האכזריות של מחבלי חמאס. "אנחנו היינו עם נשק אישי, והם עם המון אמצעי לחימה. הם מלכדו אפילו גופות".

ביום שבת, מיהר חירם להגיע אל אזור בית קמה. בדרכו לשם פגש שני צוערים מבה"ד 1 ומינה אותם לחפ"ק שלו. לאחר מכן התקדם אל עבר היישובים והחל לקבל הודעות במכשיר הסלולרי מפקודיו בעבר, "המפקד. תציל אותי. יורים עלינו", הם כתבו. תא"ל חירם סיפר שקיבל הודעות ללא הרף, והאיץ את נסיעתו. כשהגיע לעיר נתיבות, הקים כוח יחד עם יחידות מיוחדות ויחידת מצדה של שירות בתי הסוהר.

ברק חירם, מח"ט גולני הנכנס. דובר צה"ל
מפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם/דובר צה"ל

בדרכו לקיבוץ, קיבל חירם על חדירות מחבלים אל כלל הישובים במרחב, ועשה את דרכו לקיבוץ בארי, ממנו לדבריו, בסוף הקרבות הוציאו כ-100 גופות אזרחים. רק בתום הקרבות וטיהור הקיבוץ, סיפר מפקד האוגדה, התגלו הזוועות האמיתיות. "גופות כפותות, תינוקות שירו בהם בעגלות, ילדים ירויים ואזרחים שנחנקו למוות", סיפר.

המחבלים ביצעו שיטה קבועה בלא מעט בתים, סיפר תא"ל חירם, "בכל מבנה שבו היתה התבצרות בתוך הממ"ד הם הלכו אל הרכבים, פרצו אותם, הוציאו גלגל רזרבי הציתו אותו, ותוך כדי שהוא בוער דחפו אותו לתוך הבית, כדי לחנוק למוות את האזרחים".

אחד הקרבות הקשים ביותר בהשתלטות מחדש על הקיבוץ, סיפר המפקד, התרחש בחדר האוכל. האירוע החל כשאחד המחבלים יצא והסגיר את עצמו. תחילה, מספר חירם, ניתן היה לחשוב כי מדובר בחלק ממשא ומתן. אולם מדובר היה בפעולה הסחה, והמחבלים ניצלו את ההזדמנות ושיגרו על הכוח טיל נ"ט. "אז הבנתי שלא נותרה לנו ברירה אלא לכבוש את המקום. הקרבות היו קשים מאוד", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קיבוץ בארי , 11 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"דחפו גלגל בוער אל תוך הבית", תא"ל ברק חירם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיילים, קיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023. TPS
כוחות צה"ל בקיבוץ בארי/TPS

בתוך המבנה, שיחזר מפקד האוגדה, היו 20 מחבלים ו-18 אזרחים ישראלים. מתוכם, רק ארבעה חולצו לבסוף כשהם בחיים. "לוחמי הימ"מ פעלו בגבורה, ולכן ספגו פגיעות. נוספים לחמו בחירוף נפש לשחרר אותם, אלו היו קרבות עם המון אש. גם לוחמי מצדה נלחמו בגבורה", הוא סיפר, " לוחמי שייטת 13 נלחמו במתחם עם 17 מחבלים, גדוד 890 בהובלת הסמג"ד נלחמו במתחם עם 12 מחבלים, עם הרבה מאוד אש. היתה להם כמות מטורפת של אמצעי לחימה. אנחנו עם נשק אישי והם המון אמצעי לחימה. הם מלכדו אפילו גופות. מטעני חבלה. רובים מסוגים שונים. מקלעים. נ"ט. מטעני צד".

תא"ל חירם הסביר כי הדרך אל הקיבוץ הייתה רוויה בהיתקלויות, "כל הדרך היו מארבים. גם כשנכנסו לבארי היתה לחימה משמעותית מאוד כבר בכניסה. מה שהפתיע אותי אלו הם סדרי הגודל של המחבלים. נערכנו לפשיטה בהפתעה אבל לא בהיקף הזה. אני מעריך שזו היתה פעולת הקרבה. אני מכיר את כוחות הנוח'בה אני מכיר את רדואן. אנחנו לא בהערכת חוסר לגביהם. מי שחדר ליישובים בא להילחם".

קיבוץ בארי , 11 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הריסות קיבוץ בארי לאחר הקרבות והטבח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כשנשאר חירם היכן היו כוחות הביטחון ושוטף ומה עשו באותם רגעים, אמר כי הכוחות פעלו במוקדים אחרים. "היו כוחות בצומת סעד שכבר פינו נפגעים, היתה לחימה שלהם בעלומים. המחבלים באו לכבוש, להחריב, לייצר מצב שכוחות צה"ל לא מגיעים ליישובים ולפנות שבויים לשטחם", אמר.

כעת, עיני צה"ל נשואות אל המשך הלחימה מול המחבלים. "אני לא חשוף לכל התוכניות. מתכוננים לבאות", שיתף חירם, "נקווה שנייצר מצב ביטחוני אחר לכל תושבי ישראל ולא תיקונים קוסמטים של הגבול. חמאס הוכיח שהוא לא ישות מדינתית, יש לנו עסק עם אנשי ארגון שאוהבים לרצוח יהודים יותר משאוהבים את הילדים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully