וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נעשה שימוש בכרטיסי אשראי של תושבי הדרום ושל חטופים

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 14:18

בנק ישראל בודק עדויות "למקרים שבהם נעשה שימוש לרעה בכרטיסי אשראי ופרטי חשבון בנק של נפגעי המצב הביטחוני"

בנק ישראל הודיע היום (רביעי) כי הוא בודק חשד כי נעשה שימוש בכרטיסי אשראי של תושבי הדרום, כמו גם של בני אדם שנחטפו לרצועת עזה במתקפת המחבלים על ישראל ביום שבת האחרון.

"בעקבות האירוע הבטחוני אנו עדים למקרים שבהם נעשה שימוש לרעה בכרטיסי אשראי ופרטי חשבון בנק", נמסר מבנק ישראל, שהבהיר כי צוות מיוחד הוקם כדי לבחון את הנושא. בבנק ישראל גם קראו למשפחות לפנות אליהם ולחברות האשראי כדי להקפיא את החשבונות ולנטר כל חשד לשימוש ברעה, "בין אם מול הגוף הפיננסי שבו מתנהל החשבון, ובין אם מול מוקד הפניות המיוחד של הפיקוח על הבנקים בטלפון 9086* ו-02-6552680".

"נדגיש כי בהתאם לחוק שירותי תשלום, כאשר נעשה שימוש לרעה באמצעי תשלום בידי גורמים עוינים לגניבת כספי אזרחים, כספם של הלקוחות מובטח ויוחזר", נמסר עוד.

מישראכרט נמסר: "בהמשך לדיווחים ופרסומים על שימושים בכרטיסי אשראי של נפגעים, נעדרים ומפונים, חשוב לחדד שישראכרט, כמו כל החברות הפיננסיות וחברות כרטיסי האשראי, מנטרת את הנושא מהרגע הראשון ופועלות בתיאום מלא עם כלל גופי הבטחון והארגונים האזרחיים המלווים מול נציגים של ישובים ואנשים פרטיים במטרה לחסום כרטיסים במידת הצורך. החברה הקימה צוותים ייעודיים לנושא ומפעילה מוקד ייעודי לפניות אלה. יודגש כי נכון לרגע זה לא התקבלה רשימת נעדרים רשמית של מדינת ישראל ועל כן אנו מתבססים רק על דיווחים של משפחות, קהילות וגורמי ביטחון מורשים. עוד יודגש כי בהתאם לחוק שירותי תשלום, בכרטיסים בהם בוצע שימוש לרעה, הכרטיס יזוכה".

בנק ישראל בירושלים. ראובן קסטרו
בודקים את החשד. בנק ישראל/ראובן קסטרו

לא ברור עד כה כמה בני אדם נחטפו מישראל לרצועת עזה במהלך ההתקפה, וההערכות נעות בין כמה עשורות ליותר ממאה איש, בהם גם אזרחי מדינות זרות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד אמש עם 12 נציגים של משפחות הנעדרים. בפגישה, בה נכח גם תא"ל (במיל') גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים.

עם צאתם של נציגי המשפחות, הציע אורי דוד, אבא של תאיר והודיה הנעדרות לצאת לצעדה לירושלים. "בואו נעלה מחר בבוקר כולם ביחד לירושלים. כל המשפחות של החטופים והנעדרים יצעדו בשוליים לירושלים. זה לא יימשך, זה לא יכול להיות. רק לחץ", אמר.

אייל אשל, אבא של התצפיתנית רוני אשל, אמר: "רוני מצטרפת לקבוצה של חיילות שנעלמה מהעולם. 20 חיילות בצה"ל של 2023 שנעלמו מהעולם. ואף אחד עד לרגע זה לא הגיע כדי לתת מידע הכי קטן. אפילו מידע כמו 'אין לי תשובה'. לא הגיעו להורה של אף חיילת מהקבוצה הזו, שאף אחד לא יודע מה עלה בגורלן. עם כל הכבוד למלחמה, נחטפו ילדים, לא נקבל מצב שהם לא יגדלו שם תשע שנים עד שיחזירו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully