וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מטה חיל האוויר: "'הקש בגג'? איפה שיש אויב לא עושים. נקודה"

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 12:57

תא"ל עומר טישלר התייחס לפעולות חיל האוויר במלחמה בעזה, הבהיר כי השימוש בשיטת "הקש בגג" תלוית הקשר ומטרה, שיבח את ההתגייסות הגדולה של אנשי החיל ללחימה והתייחס ללקחים. "השאלות של מה קרה - בסוף המלחמה. האירוע יתוחקר, כרגע נלחמים"

בווידאו: תיעוד של יחידת שלף ב9900 באמ״ן וטייסת 100 של חיל האוויר/דובר צה"ל

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל עומר טישלר, שוחח הבוקר (רביעי) עם כתבים וסיפר על פעולות החיל במלחמה בעזה. "צריך להיות מאוד ברור: אנחנו במלחמה. לא בסבב. לא חוויתי דבר כזה. אנחנו תוקפים בצורה שרצועת עזה לא חוותה כי האירוע הזה הוא אירוע שלא היה. התפתח כאן אויב לא אנושי ומתועב שיוצא מאוכלוסיה אזרחית ורוצח אוכלוסיה אזרחית".

"ברמה הפרקטית", הוסיף תא"ל טישלר, "אנחנו פועלים כמכונה שיטתית יחד עם כל צה"ל - ים, יבשה ואוויר. אנחנו מסכלים צירים, חמ"לים, ציד אחר פעילים מחוץ לבתים ובתוך בתים ובתוך מבנים. אנחנו מחפשים ומוצאים תשתיות טרור. פועלים בתוך מוקדי טרור רחבים לפי מרחבים. עוברים מרחבים של מוקדי טרור. תוקפים בצורה אגרסיבית ששימשו את חמאס ואנשיו".

שכונת סג'עייה לפני ואחרי תקיפת חיל האויר. ללא, אתר רשמי
שכונת סג'עייה לפני ואחרי תקיפת חיל האויר/אתר רשמי, ללא

טישלר מדגיש כי אין תקיפות נגד אוכלוסיה אזרחית בעזה. "אנחנו לא מתפרעים. התקיפות רחבות מאוד, אבל לא כירורגיות. בכל אותם מרחבי טרור יש מהות. כל משימה היא שכל כלי טיס שעובר מעזה לישראל - נתקף ואותו דבר בדרך חזרה", אמר הקצין הבכיר.

ראש מטה חיל האוויר הבהיר כי הסבלנות חשובה. "מה יקרה מחר? כמו היום. המכונה תעבוד, תתקוף ותשמיד. ככה פועלים אם רוצים לעקור את מרכזי הטרור כדי שהאירוע הזה לא יחזור. חשוב לי לומר: זה רחוק מלהיות רק המערך התוקף. יש עולם אוסף. מודיעין. מערך הסער שמעביר כוחות ומטיס עשרות רבות של פצועים, תובלה טס למדינות אחרות ומביא את אנשינו את כולם ויש שותפויות עם ארה"ב ונחתו חימושים. זה מייצר משך לחימה וזה ימשיך. אין מגבלת אנרגיה ומשאבים. יום לילה עובדים".

באשר לירי הרקטות, מציין תא"ל טישלר כי אין כאן הרמטיות. "אלפי רקטות שמשוגרות אלינו מיירטים באלפים וזה משולב עם התנהגות הציבור, שנשמע להוראות צה"ל ונכנס למרחבים מוגנים. זה מצמצם בצורה דרמטית את ההתקפיות של חמאס. זה לא הרמטי, יש נפילות. זו מלחמה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, וראש להק מבצעי אוויר, תת-אלוף עומר טישלר, מפקדים על הסיכול ברצועת עזה מבור חיל האוויר, 11 במאי 2023. דוברות בית הנשיא
טישלר לצד מפקד חיל האוויר תומר בר/דוברות בית הנשיא

באשר לזירה הצפונית, ציין ראש מטה חיל האוויר כי מעבים מערכים בצפון. "נגיב לכל אתגר שיהיה בזירה הצפונית", אמר טישלר, שהתייחס גם להתגייסות של אנשי החיל במילואים. "מהרגע שזה קרה בשבת, כל הכוננויות של חיל האוויר זינקו. ממריאים מסוקי קרב, הורגים עשרות מחבלים עד מאות. רואים את המחבלים פורקים מרכבים ויורים והורגים אותם. האירוע הזה לא היה צריך לקרות וזה באחריותינו. כל מי שהיה בחיל האוויר זינק לשמיים. אנשים רצו לטייסות, למטה המבצעי, לחדרי הבקרה, למערך ההגנה האווירית. כל מי שהיה - השתתף בקרב".

טישלר סיפר על שיטת העבודה הידועה של חמאס. "הוא פועל בתוך מבנים עם פעילות אזרחית, אבל זה לא מונע מאיתנו לפעול. אנחנו מסתכלים על כל השכבות שבהן נמצא האויב - בתת-קרקע, בקרקע במבנים. זה לא הולך להסתיים בזמן הקרוב ואנחנו פועלים בצורה שתאפשר לנו לפעול לאורך זמן. אנחנו חושבים על ניצחון. התפקיד שלנו הוא להתכונן לתמרון יבשתי. אם זה יקרה, זה יהיה מאוד אגרסיבי ואפקטיבי".

שכונת אל-פורקן לפני ואחרי תקיפת חיל האויר. ללא, אתר רשמי
שכונת אל-פורקן לפני ואחרי תקיפת חיל האויר/אתר רשמי, ללא

ביקורת רבה מופנית כלפי צה"ל על המשך השימוש בנוהל "הקש בגג" שבמסגרתו מזהירים בצה"ל לפני תקיפה כדי שהיושבים בבית יימלטו לפני התקיפה. "המונח הזה רלוונטי לשעות של סבבים. זה תלוי הקשר ומטרה. איפה שיש אויב ואיפה שאתה רוצה להרוג אויב - אתה לא עושה 'הקש בגג'. נקודה", מדגיש טישלר.

באשר למערך ההגנה האווירית, ציין טישלר כי לא יינתנו אחוזי היירוט אבל ישנם שיגורים באלפים מעזה ומדי פעם בצפון ולכן האירוע שונה. "המערך פועל ללא שינוי. הוא פועל בצורה מאוד אפקטיבית. הכמויות הרבה יותר גדולות, אבל ללא שינוי".

על הלקחים לאחר המלחמה אמר טישלר: "אירוע בלתי נסבל. הוא יתוחקר ואסור היה שהוא יקרה. שלא ישתמע מכאן אני מנסה ליפות את זה. השאלות של מה קרה - בסוף המלחמה. כרגע נלחמים. כשזה קרה, כל צה"ל התנפל על זה עם כל היכולות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully