וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏הרב הראשי יצחק יוסף: "לא לקבור בלי זיהוי. ולא לקבור קבורה זמנית"

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 19:01

הרב הראשי הסביר במכתבו לשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: "כבוד המת מחייב זיהוי ודאי, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה פתולוגית ואין לקבור ללא זיהוי זה"

בווידאו: זק"א מפנים את גופות הנרצחים מקיבוץ בארי/צילום: רויטרס

דיון חירום נערך בלשכתו של הראשון לציון בשאלת זיהוי חללי מתקפת הטרור הרצחנית וקבורתם. עם הרב הראשי יצחק יוסף נכחו השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי, מנכ"ל משרדו יהודה אבידן ונציג הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה. הדיון עסק בשאלות החמורות שעולות בטיפול בזיהוי הנרצחים ובהבאתם לקבורה.

בסיום הדיון הוציא מרן מכתב שבו השיב באופן כתוב לשאלות המהותיות שעלו בדיון ולגביהן נדרשה הכרעה הלכתית ברורה ומהירה.

השאלה הראשונה עסקה בפניית המשפחות להקל בתהליך הזיהוי כדי להביא כמה שיותר מהר את יקיריהם לקבורה: "הדבר ברור כי עם כל הכאב העצום אין לשחרר בשום אופן גופות לקבורה ללא זיהוי מוחלט וודאי. אדרבא, כבודו של המת מחייב זיהוי ודאי, הן מהבחינה הלכתית מחשד עגינות והן מהבחינה הפתולוגית, ואין למהר ולקבור ללא זיהוי זה".

שאלה נוספת שעלתה בדיון, האם לאפשר קבורה זמנית של הנרצחים מהיישובים בעוטף עזה, לנוכח הסכנה הביטחונית שבקיום לוויות עם משתתפים רבים ביישובים אלו: "הנה הדבר ברור, כי ככל שהדבר מתאפשר אין לילך בשום אופן בדרך פתרון של קבורה זמנית, אף אם על ידי כך יהיו ההלוויות בצמצום רב עם מניין אנשים או שחלק מבני המשפחה בשבי ואינם יכולים להשתתף, כי יש בזה מכשולים רבים, בעיות רבות, ופגיעה חמורה בכבודו של מת וניוולו".

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
קביעה ברורה. הראשון לציון יצחק יוסף/הרבנות הראשית

בסיום מכתבו ציין הראשון לציון, כי עמד מקרוב אחר הפעילות הכבירה של המשרד בנוגע לטיפול בגופות הנרצחים, על ידי השר ומנכ"ל משרדו יהודה אבידן בעבודה משותפת עם יו"ר הוועדה לכבוד המת ונציג הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה.

לאחר מכן אמר הרב הראשי: "מכאן הקריאה גם למנהיגים - העם כבר מאוחד, נשאר רק למנהיגים להתאחד בעת כזו. כולנו כאיש אחד בלב אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully