וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בצפון גוברת: מטחים סמוך לגבול, צה"ל תקף עמדות תצפית של חיזבאללה

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך המתקפה בוצע בין היתר ירי נ"ט לעבר כלי רכב צבאי, בתגובה לו הותקפו כמה עמדות חיזבאללה בלבנון באמצעות טנקים ומסוק קרב. נפילות זוהו בשלומי, לימן וחניתה, ותושבי האזור הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים

בווידאו: סא"ל עלים סעד שנפל בקרב בגבול לבנון מובא למנוחות/שלומי גבאי, יואב איתיאל

התגברות במתיחות בצפון הארץ נרשמה הערב (שלישי) לאחר שכמה מטחים נורו משטח לבנון לעבר יישובי הצפון הסמוכים לגבול, לרבות שלומי, לימן וחניתה - שם זוהו נפילות. צה"ל הגיב בירי ארטילרי, ובהמשך, עם ירי נ"ט שבוצע מלבנון לעבר כלי רכב צבאי - תקף צה"ל כמה עמדות תצפית של חיזבאללה באמצעות טנקים ומסוק קרב.

דובר צה"ל דיווח על 15 שיגורים שבוצעו מלבנון לישראל, בהם ארבעה שיורטו ו-10 שנפלו בשטחים פתוחים. רשת "אל מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דיווחה על 12 רקטות ששוגרו מדרום לבנון, והדגישה כי אלו נורו במקביל למטחי טילים אינטנסיביים מגזרת עזה. ככל הנראה, מדובר בהדגשת קשר בין התקיפות, ורמיזה לכך שייתכן שהתקיפה התבצעה על ידי פלגים פלסטינים במדינה. אולם, בהמשך טענו שני מקורות ביטחוניים בלבנון כי חיזבאללה אחראי לשיגור הנ"ט לעבר ישראל.

מוקדם יותר היום, אזעקות נשמעו גם באזורים דרומיים יותר בצפון, לרבות באקה אל-גרבייה - שחלק מתושביה דיווחו על לפחות נפילה אחת בשטחי הכפר הפלסטיני באקה אל-שרקייה, וכן על הרוג.

כוחות בכוננות בצפון הארץ- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל. Ayal Margolin, פלאש 90
המתיחות בגזרה הצפונית גוברת. כוחות צה"ל בצפון, השבוע/פלאש 90, Ayal Margolin

"מי שיש לו ממד נכנס לממד, אבל רק לחצי מתושבי העיר יש את הלוקסוס הזה", סיפר לוואלה! תושב באקה אל-גרבייה. "העירייה נערכה מראש ועוד אתמול הוציאו הנחיות לתושבים. מקווים שנעבור את הכל בשלום". "זה מוכיח שהרקטות לא מבדילות בין יהודי לערבי, כפי שיושבי פאנלים למיניהם מנסים לשדר לנו בטלויזיה", הוסיף אחד אחר.

תושבי הצפון הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. כמו כן, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס הערב ב-19:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully