וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב-06:30 הגיעו ארבע סירות. זה היה חלק מההונאה": תחילת הלחימה בזירה הימית

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 17:01

קצין בכיר בחיל הים תיאר את ניסיון הפלישה של המחבלים מעזה דרך הים: "הכוחות היו תחת אש מאסיבית של רקטות, מרגמות ורחפנים תוקפים. עברנו מיד למצב חירום"

בוידאו: תקיפות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

תמונת הפתיחה של מתקפת חמאס בישראל ממשיכה להתבהר: קצין בכיר בחיל הים סיפר היום (שלישי) על השתלשלות האירועים בזירה הימית עם פרוץ המלחמה. "06:30 בבוקר של יום שבת, בתוך החג, [הכוחות] מבחינים ביציאה של ארבעה כלי שיט מהירים, ביניהם: שלוש סירות גומי ועוד סירת דיג מהירה... יש כאלה הרבה בחופי עזה - זה היה חלק מתהליך ההונאה שלהם. לוחמי חיל הים מבצעים יירוט, שני כלים מיורטים ומושמדים צפונה יותר, ושני כלים דרומיים מצליחים להגיע לחוף. היו סך הכול על גבי הכלים 30 מחבלים. מבוצע עליהם ירי. מספר מחבלים מגיעים אל החוף", מספר הקצין.

הקצין הבכיר נשאל כיצד לא הצליחו הכוחות לפגוע בכל הכלים לפני שהגיעו לחוף, ותיאר בתשובתו את הכאוס שהתחולל בגזרה. "הכוחות היו תחת אש מאסיבית של רקטות, מרגמות, רחפנים תוקפים... היו שם כלי בט"ש מסוג דבורה וצרעה... עברנו מיד למצב חירום וסידרנו את כל ההגנה במרחב. הגדר בגבול נפרצה. פעמיים כוחות מהים יירטו ניסיונות של דחפורים לפגוע בגדר. חיסלנו עוד 30 מחבלים בין מתקן קצא"א לגבול ישראל-עזה, חלק בסיוע כלי טיס מאוישים-מרחוק של חיל האוויר", סיפר הקצין. "לאחר מכן, הצטרפו אלינו כלים של שייטת 13. [אנחנו] מקיימים חגורה מאוד חזקה. מאז ועד היום. ביומיים של לחימה עוד מספר פעמים יצאו ראשים מהמים (הכוונה למחבלים צוללנים - א.ב), תקפנו אותם באמצעות ירי ופצצות עומק. היה עוד כוח של שייטת 13 שהגיע לטפל ברכיבי תצפית, נתקל במחבלים, וחיסל אותם. אנחנו עומדים במאמץ הגנה. יש הצלחות מבצעיות ויש מה ללמוד מהם". הקצין טען כי הכוחות הצליחו "למנוע פגיעה במתקנים אסטרטגיים".

תקיפת חיל הים ברצועת עזה. 8 באוקטובר 2023. צילום מסך, דובר צה"ל
תקיפת חיל הים ברצועת עזה, שלשום/דובר צה"ל, צילום מסך

הקצין הבכיר נשאל מדוע עדיין עוגנות מול חופי עזה עשרות רבות של סירות דיג, בדומה לסירה ששימשה את חמאס בתרגיל ההונאה, מבלי שחיל הים יתקוף אותן. "התחלנו בהשמדה מסיבית של הרבה כלי שיט מצפון לדרום. באזור חוף הצפוני והדרומי. אנחנו משמידים סירות", אמר הקצין. על ניסיונות חמאס לעוור את אמצעי התצפית של חיל הים, הסביר כי "הם עשו שימוש ברחפנים חמושים שניסו לפגוע במתקני תצפית במתקני נשק. רוב התשתיות שלי לא נפגעו".

הקצין התייחס גם להיתקלות ביממה האחרונה בחוף זיקים, וסיפר כי מדובר בארבעה מחבלים שנכנסו לארץ "בפשיטה הראשונה" והסתתרו בחוף. "יש לנו כמה ספינות טילים שמסייעים לנו בהגנה ובהתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully