וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנחת העבודה היא שעוד חמש דקות תפרוץ מלחמה גם בצפון"

10.10.2023 / 15:59

בחמ"ל של המועצה האזורית הגליל העליון נערכים לכל תרחיש, ראש המועצה גיורא זלץ: "עד אתמול היה שקט ואז התחיל אירוע בגליל המערבי. אנחנו מאורגנים ומסודרים"

בווידאו: דובר צה"ל מתייחס לסוגיית החטופים ולהודעת פיקוד העורף על הצטיידות במזון ומים/צילום: דובר צה"ל

"הנחת העבודה שלנו היא שעוד חמש דקות או עוד שבוע תפרוץ מלחמה גם בצפון", מבהיר גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון בהתייחסו להתפתחויות האחרונות מאז פרוץ המלחמה בעזה וההשפעות בצפון. זלץ יושב במשרדו בחמ"ל המועצה אחרי שחזר מביקור בקיבוצי המועצה הסמוכים לגבול.

ממש באותו זמן נדרך החמ"ל כשמגיע דיווח על חשד לחדירת כלי טיס מכיוון לבנון. כעבור 40 דקות נשלל החשד והחמ"ל מודיע לישובים כי ניתן לחזור לשגרה.

לדבריו באותם קיבוצים נותרו רק כ-10-15 אחוז מהתושבים. בקיבוצים העורפיים של המועצה נותרו כ-40-50 אחוז מהתושבים. "ביקשנו מאנשים לצאת מהאזור, ראשית כי מי שיהיה פה לא ייפגע ושנית זה ייתן גמישות גדולה יותר לצבא. הצבא לא יצטרך להתעסק באזרחים שנשארו פה. נכון שאם תהיה מלחמה, יש אפשרות שגם דרומה מפה ייפגעו ישובים, אבל לא כמו באזור שלנו. שם יהיה יותר בטוח".

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון בחמל מעין ברוך. 10 באוקטובר 2023. המועצה האזורית הגליל העליון, אתר רשמי
גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון בחמל מעין ברוך. 10 באוקטובר 2023/אתר רשמי, המועצה האזורית הגליל העליון
גיורא זלץ ראש המועצה האיזורית גליל עליון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
גיורא זלץ/שלומי גבאי

מספר קיבוצים יצאו באופן מסודר לקיבוצים בעמק יזרעאל או לבית מלון. תושבים רבים מתארחים אצל משפחותיהם ברחבי הארץ.

במועצה גם הכשירו בשנים האחרונות מרחבים מוגנים גדולים בבתי הספר ושם יוכלו לשהות תושבים במידת הצורך. מרחבים אלו נבנו כדי שניתן יהיה לשהות בהם זמן ממושך.

חמ"ל המועצה חדש לגמרי וזו ההפעלה המבצעית הראשונה מאז שהוקם. "אנחנו מאורגנים ומסודרים", הבהיר זלץ. לדבריו החמ"ל נפתח בשבת בבוקר ומאז מאייש לאורך כל שעות היממה. בנוסף, בכל קיבוץ פועל צוות חירום ישובי. "עד אתמול אחר הצהריים הכול היה פה שקט ואז התחיל אירוע בגליל המערבי. האפשרות היא שתהיה תגובה לתגובה לתגובה ותפרוץ מלחמה ולכך אנחנו נערכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully