וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו הייתה מסיבת טבח, מהמראות הקשים שראיתי": העדות של מפקד האוגדה מהשטח

10.10.2023 / 10:03

מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס סיפר על מה שראה במסיבת הטבע: "ראינו אזרחים יורים, לא התעסקנו בגופות וכל הזמן קיבלנו סמסים שכתבו 'בואו תצילו אותנו'. כמות הסיפורים אדירה. עשינו הכול כדי להגיע לאנשים האלה"

בווידאו: תיעוד הכוחות הלוחמים בעוטף עזה/צילום: דובר עזה

מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס סיפר הבוקר (שלישי) על ההצטרפות של חייליו לקרבות בעוטף עזה. "הגעתי לכפר עזה בשבת ב-8:00 בבוקר, הבנתי שזה אירוע הרבה יותר גדול", אמר בתדרוך לכתבים הצבאיים. "התחלנו לעבור יישוב יישוב ולהזרים כוחות לכל היישובים תוך שיתוף פעולה עם חיל האוויר. מפקדי טייסות אמרו לי 'רק תגידו לאן להגיע ונגיע'. יחידות קומנדו נלחמו בחירוף נפש בהרבה מוקדים עם מחבלים שהייתה להם תחמושת עצומה - מטענים, טילי נ"ט, רימונים. היו שם מאות מחבלים שנלחמנו בהם תחת אש כבדה. הם גם חיכו לנו על הצירים במארבים בדרך מיישוב ליישוב לכן זה היה שלב מורכב". תא"ל גולדפוס אמר כי הוא וחייליו לא מצאו מנהרות התקפיות בשטח.

על מה שראה במסיבת הטבע, סיפר: "הגעתי לחניון רעים וקשה לי לתאר מה ראיתי שם. זה מראה סוריאליסטי, מהמראות הכי קשים שאפשר לתאר. ראינו אזרחים יורים, לא התעסקנו בגופות וכל הזמן קיבלנו סמסים שכתבו 'בואו תצילו אותנו'. כמות הסיפורים אדירה. עשינו הכול כדי להגיע לאנשים האלה".

כוחות צה"ל בבארי. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בעוטף/דובר צה"ל

"אנחנו חזקים מאוד ונערכים להמשך", הוסיף מפקד האוגדה. "נצטרך אחר כך לשאול את עצמנו שאלות קשות. התמונות קשות ואחר כך נסתכל על זה ונפיק לקחים. הייתה פה הפתעה קשה. איבדנו אזרחים. חטפנו אגרוף בבטן, השתלטנו על קו המגע. אנחנו נותנים בראש ואנחנו מנצחים למרות המכה הקשה שספגנו. אף אחד לא בורח מאחריות. המסר ללוחמים והמפקדים למטה הוא שזה הזמן לחירוף נפש. זה אויב אכזר שבא להרוג ילדים. זו הייתה מסיבת טבח. אני חוסך מכם מראות קשים שראיתי שם".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully