וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן הואר בכחול-לבן, והאמריקנים מתגייסים לתמיכה בישראל

ברק רביד, וושינגטון

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 8:15

כמאה אנשים התאספו מחוץ לבית הלבן, שהואר ושרו: "שבת אחים גם יחד". המחווה סמלית, אך הביעה תמיכה מוחלטת של הממשל האמריקני בישראל, כנגד מתקפת הטרור הרצחנית. דובר הבית הלבן פרץ בבכי, ואובמה כתב: "האמריקנים צריכים להיות מזועזעים". הערב, ביידן יישא נאום על המצב

הבית הלבן הואר בצבעי דגל ישראל, תושבים התאספו ושרו: "שבט אחים גם יחד". 10 בספטמבר 2023/ברק רביד

כמאה אנשים התאספו הלילה (שלישי) בספונטניות מחוץ לגדר המקיפה את הבית הלבן, כמה דקות אחרי שזה הואר בצבעי כחול לבן לאות סולידריות עם ישראל. "הנה מה טוב ומה נעים שבט אחים גם יחד", הם שרו בחרישיות.

חלק גדול מאלה שהגיעו למקום היו חברי הקהילה היהודית, אחרים סתם סקרנים. השוטרים במקום שהופתעו מההתרחשות, הסתכלו במשך דקות ארוכות במחזה ואז ביקשו בנימוס מהמתאספים לעבור לפארק לאפאייט בצד השני של שדרות פנסילבניה.

העובדה שהבית הלבן הואר בצבעי כחול לבן הייתה סמלית, אבל ייצגה במידה רבה את התמיכה המוחלטת שממשל ביידן נתן לישראל מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. במהלך ביקורו בישראל בשנה שעברה, אמר הנשיא ביידן שאדם לא חייב להיות יהודי כדי להיות ציוני. בשלושת הימים האחרונים הדבר ניכר היטב.

הבית הלבן הואר בצבעי דגל ישראל. 10 בספטמבר 2023. ברק רביד
הבית הלבן הואר בכחול לבן/ברק רביד

המראות המזעזעים מיישובי עוטף עזה השתלטו לחלוטין על השידורים של ערוצי הטלוויזיה האמריקנים. סרטוני הזוועה הכו אמריקנים רבים בהלם והם מעצבים בימים האחרונים את דעת הקהל בארה"ב. דובר הבית הלבן לענייני חוץ וביטחון ג'ון קירבי פרץ בבכי במהלך ראיון לרשת CNN כאשר המראיין ג'ק טאפר מנה באוזניו כמה מהמעשים הברברים שביצעו מחבלי החמאס.

התמיכה בישראל והגינויים לחמאס מגיעים גם מצד האגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית. אפילו חברת הקונגרס אלכסנדרה אוקסיו קורטס פרסמה הודעת גינוי נגד הארגון. הנשיא לשעבר ברק אובמה - אייקון ליברלי בארה"ב - פרסם גם הוא הודעת תמיכה בישראל.

"כל האמריקנים צריכים להיות מזועזעים וזועמים ממתקפת הטרור על ישראל ומהטבח של אזרחים חפים מפשע", כתב אובמה. "אנחנו עומדים לצד בת בריתנו ישראל בשעה שהיא מפרקת את החמאס".

הנשיא ביידן, שגייס אתמול את מנהיגי צרפת, גרמניה, בריטניה ואיטליה להודעת תמיכה בישראל צפוי לשאת הערב נאום מהבית הלבן על המצב בישראל ובעזה. בנאומו צפוי ביידן לחזור פעם נוספת על תמיכתו בישראל ולדבר על בני הערובה בעזה ולשלוח שוב מסר מרתיע לחיזבאללה ולגורמים נוספים שעלולים לנסות ולפתוח חזית שניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully