וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא במסר לקהילה הבינ"ל: "מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד"

9.10.2023 / 19:35

הנשיא פנה לקהילה הבינלאומית: "מאז השואה לא היינו עדים למראות של נשים וילדים יהודים, סבים וסבתות - אפילו ניצולי שואה - נדחפים למשאיות ונלקחים בשבי. לאותן המדינות שלא עשו זאת - הכריזו על חמאס ארגון טרור"

הנשיא הרצוג: ממשלת אחדות - צו השעה/לשכת העיתונות הממשלתית

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה היום (שני) לקהילה הבילאומית. "כנשיא מדינת ישראל, אני מדבר אליכם כרגע מבירתנו, ירושלים, בצילה האפל של המלחמה, בעוד האומה שלי ממשיכה להיות תחת מתקפה פראית מצד אויב אכזר ובלתי אנושי. למיטב זכרוני, מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד. ומאז השואה לא היינו עדים למראות של נשים וילדים יהודים, סבים וסבתות - אפילו ניצולי שואה - נדחפים למשאיות ונלקחים בשבי.

"חמאס ייבא, אימץ ושכפל את הפשעים של דאע"ש. חמאס נכנס לבתים אזרחיים ביום שבת, יום חג, ורצח בדם קר משפחות שלמות. צעירים ומבוגרים, שרפו גופות ועינו את קורבנותיהם התמימים. יהודים, מוסלמים, ואנשי כל הדתות. האכזריות. חוסר האנושיות. הברבריות של מפלצות. לא בני אדם - מפלצות.

"במהלך הימים האחרונים שוחחתי עם מנהיגים מרחבי העולם שהביעו את זעמם העמוק על המתקפה - כולל סגנית נשיא ארצות הברית קאמלה האריס, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ראשי האיחוד האירופי, האו"ם, נאט"ו ואחרים שקרובים אלינו, כמו ידידי נשיא איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד".

הרצוג קרא לכל האומות ברחבי העולם:

  • 1. ראשית, יש לגנות באופן ברור ובקול את פעולות החמאס. בדיוק כפי שגיניתם את המעשים המתועבים והבלתי נתפסים של דאעש, כי היום, הם אותו דבר.
  • 2. לאותן המדינות שעדיין לא עשו זאת: הכריזו על חמאס כארגון טרור.
  • 3. הבהירו שחמאס נושא באחריות מלאה לשלומם של בני הערובה שלקח, ודרשו את החזרתם המיידית לישראל.
  • 4. תמכו בישראל. במילים ובמעשים.
  • ישראל מצידה תמשיך להגן על עצמה.
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, היכל הזיכרון, הר הרצל, ירושלים. 26 בספטמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"תמכו בישראל במילים ובמעשים"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הרצוג המשיך: "ממשלת ישראל, ראש הממשלה נתניהו, צה"ל וכל גופי הביטחון הישראליים זוכים לתמיכתי המלאה. אנו נפעל במלוא הכוח ובמחויבות בלתי מעורערת לחסל את האיום על עמנו. אנחנו נרדוף אחרי כל אלו שמבצעים ותומכים במעשים הנפשעים האלו נגדנו. אני יודע שרוחנו, הרוח הישראלית תגבר.

"לצערנו, יש מאות משפחות שכולות בכל רחבי הארץ, אלפי פצועים שמטופלים בבתי חולים בכל רחבי הארץ. היום ואתמול ביקרתי כמה מהפצועים בבית החולים אסף הרופא ובמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, מהמרכזים הרפואיים הטובים בעולם - אם תרצו לחזות ברוח הגדולה של האומה שלנו, הרוח הגדולה של עם ישראל, תוכלו לראות זאת בבתי חולים ובכל מדינת ישראל. תמצאו אזרחים מאוחדים ומחויבים לסיים כמנצחים.

שאף אחת מהמדינות במרחב לא תטעה ותחשוב לפעול נגדנו. ישראל היא מדינה חזקה ותגייס את כל כוחה ועוצמתה להגן על עצמנו. אני מתפלל להחלמתם המהירה והמלאה, אני מתפלל עבור המשפחות השכולות, ומתפלל לשלומם של בני הערובה. ועל אף כל זה, עם האחדות והתמיכה של אחינו ואחיותינו מהקהילות היהודיות ברחבי העולם, עם ידידנו בכל רחבי העולם, אני יודע שישראל תצא חזקה יותר, עמידה ומאוחדת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully