וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יממת החנק של עזה": הח"כים עודכנו על הצעד הדרמטי הבא של צה"ל ברצועה

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 18:29

מלחמת "חרבות ברזל" - נציג המל"ל עדכן את חברי הכנסת בוועדת החוץ והביטחון בכנסת כי ביממה הקרובה צה"ל יפציץ אתרים בעזה המהווים חיבור לחשמל ומים כך שהתושבים ינותקו מהם באופן גורף. והאם צה"ל ייכנס קרקעית לעזה?

"יממת החנק של עזה": נציג המל"ל עדכן היום (שני) את חברי הכנסת בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי רצועת עזה תנותק ביממה הקרוב מכל חיבור למים, חשמל ואינטרנט - כך לפי שני חברי כנסת שנכחו בדיון החסוי שנערך בצהריים בעקבות "חרבות ברזל".

לדברי הח"כים, הנציג טען כי מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי הדרג המדיני ועד כה בוצע ניתוק של מקורות המים והחשמל מישראל אך הכוונה להפציץ אתרים בעזה שמהווים חיבור למים וחשמל לשאר הרצועה. "בדיון כינו את זה יממת החנק של רצועת עזה", אמר אחד מחברי הכנסת.

לדבריו, בדיון גם נמסר כי בצה"ל נערכים לקראת אפשרות של כניסה קרקעית לעזה אך לא נמסרו פרטים האם כניסה כזאת תצא לבסוף לפועל. בנוסף, נציג מטעם ראש אגף המבצעים בצה"ל עדכן את חברי הכנסת כי צה"ל לא עושה שימוש בנוהל "הקש בגג" לפני תקיפות ברצועת עזה במסגרת המלחמה.

הריסות ברצועת עזה אחרי התקפות חיל האוויר, 8 באוקטובר 2023. רויטרס
הריסות ברצועת עזה אחרי התקפות חיל האוויר, 8 באוקטובר 2023/רויטרס
התכנסות ועדת חוץ וביטחון - מלחמת ״חרבות ברזל״. צילום: דני שם טוב, אתר רשמי
התכנסות ועדת חוץ וביטחון - מלחמת ״חרבות ברזל״/אתר רשמי, צילום: דני שם טוב

ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר הוועדה: "סיימנו כרגע ישיבה ארוכה שנמשכה כ-5 שעות. שמענו דיווחים של צה"ל, שב"כ, מל"ל. התמונה שאנחנו מקבלים היא ודאי לא תמונה פשוטה, את זה מכיר כל עם ישראל. אבל, אני סמוך ובטוח שפנינו לעתיד. אנו חייבים לנצח, להחזיר את ההרתעה.

אנו חייבים להשמיד את היכולות של חמאס. בדיווחים שאנו מקבלים יש הבנה, גם בקבינט, בצה"ל ובכל גופי הביטחון שזו חובתנו, ואנחנו ננצח. כדי שהרוח הזו תישמר ומעשי הגבורה לא יהיו לשווא, כדי שנמשיך לראות את אותה רוח התנדבות של המילואימניקים והציבור הרחב שעוזר - אנו חייבים לתת דוגמה במערכת הפוליטית כנבחרי ציבור. מי שרוצה לשמר את הרוח הישראלית האמיתית הזו ולחתור לניצחון - חייב לעשות כל מאמץ להקמת ממשלת חירום רחבה שתוביל את הציבור הישראלי בשעות הלא פשוטות האלו שיכולות להתארך. יחד נגיע לניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully