וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מהקרב: יורם באום בן 67 מכפר עזה, הצליח להבריח מחבלים

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 12:55

"ראיתי את המחבלים חוטפים את השכנים שלי, הכנסתי את המשפחה והנכדים שלי לממ"ד ונעלתי אותם. נשארתי בחוץ עם אקדח להגן עליהם". יורם באום, תושב כפר עזה משחזר את רגעי התקיפה של המחבלים

עדויות קשות של תושבי ישובי עוטף עזה על הרגעים הראשונים של תקיפת המחבלים "עמדתי עם הנשק מחוץ לממ"ד והסתכלתי וראיתי את השכנים הצמודים לי, שניהם מבוגרים, חטפו אותם המחבלים. ראיתי את זה. חטפו גם אישה מהבית מולי, יחד עם כמה ילדים". כך משחזר בקול רועד יורם באום, בן ה- 67 על הצלת משפחתו בכפר עזה.

"אצלנו בממ"ד היו חוץ ממני עוד 4 מבוגרים ושני הנכדים שלי שהם ילדים קטנים. גם הכלבה הייתה. היה לי נשק למזלי, אקדח. אני נשארתי מחוץ לממ"ד וכל הזמן הסתכלתי על התריסים שיש לי בבית. ככה ראיתי החוצה ולא יכלו לראות אותי.

ראיתי שהם עוברים בית בית לידנו ומנסים לפרוץ אותם. כשהגיעו לבית שלי, חיכיתי להם עם האקדח. הם לא הצליחו לפרוץ את הדלת, אז הם ירו ושברו דלת זכוכית בצד. למזלי הייתה לי תצפית עליהם עם ראות טובה ומוגנת. כשהם פרצו את הדלת ונכנסו, יריתי עליהם, הם נבהלו וברחו החוצה ואז הם זרקו רימונים פנימה, לאור ניסיוני מהצבא הצלחתי כל פעם שהם זרקו רימון לרוץ ולהסתתר ואז אחרי זה לחזור חזרה.

מחבלים בכניסה לקיבוץ נירים. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים בכניסה לקיבוץ נירים. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכב נפגע מרקטה, כפר אביב. 7 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
רכב נפגע מרקטה, כפר אביב. 7 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

"בהמשך הם זרקו פנימה ספוג בוער כדי לנסות לשרוף את הבית או לאלץ אותי לצאת ולהתגלות. ראיתי אותם עם הקלצ'ניקובים במוכנות ומציצים כל הזמן דרך החלונות במטבח. אני לא יצאתי לכבות את השריפה והם חיכו שזה יקרה. למזלי, הספוג לא הדליק שריפה בבית. ואז הם הם בסוף וויתרו והלכו. אחרי זה כיביתי את הספוג.

אני כל הזמן נשארתי עם הנשק בתצפית ובודק. המשפחה שלי בממ"ד נשארה בממ"ד. רק יום למחאת הוציאו אותנו. הגיעו חיילים עם ג'יפים וכרזו לנו לצאת. בהתחלה חשבנו שהחמאסניקים כורזים גם לצאת החוצה. אמרתי לעצמי שעד שהם לא באים ומדברים איתי עברית ברורה אני לא יוצא מהבית. בסוף החיילים הבינו שהם צריכים לצאת ולהראות את עצמם והם הוציאו אותנ"ו.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully