וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין בקבוקי מים, הווסטים ממלחמת השחרור": עדויות על מחסור בציוד לחיילים

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 11:06

מתחילת גיוס המילואים ועד עכשיו פועלים מתנדבים לגייס ציוד לחימה ולתרום מזון ללוחמים. אחות של לוחם: "רצינו לקנות אפוד לאחי אבל אמרו בחנות שהוא עולה 2,000 ש"ח. למה אני צריכה לשלם כל כך הרבה כסף כדי להגן על אח שלי בעזה?"

בווידאו: יוזמה אזרחית לאיסוף מזון וציוד לחיילי צה"ל ולאזרחים בדרום/צילום: דניאל פרבר-בל

האם לצה"ל חסר ציוד? מתחילת גיוס המילואים לקראת המלחמה בדרום החלו מאות משפחות של חיילי מילואים לגייס ציוד לחימה ומזון לחיילים, לאחר שהמגויסים טענו כי יש מחסור בציוד או שהציוד תקול.

הדיווחים על חוסרים מגיעים בעיקר בגזרה הצפונית, שגם מתחממת בימים האחרונים. על פי העדויות שהגיעו לוואלה!, בבסיס מחווה אלון חסרים אפודים קרמים ו-וסטים. "הווסטים שיש לנו ממלחמת השחרור", אמר לוחם שאיתו עוד 60 לוחמים בפלוגה.

אביב, אחות של חייל מגולני שחוזר היום מתאילנד כדי להתגייס, סיפרה: "אח שלי אמר שהוא ייקח את הברכיות של האופנוע שלו כי בצוות שלו טוענים שחסר". אביב הוסיפה כי הם אף שקלו לקנות ציוד מכספם הפרטי עבור האח: "נסענו עד חיפה כדי לקנות לאחי אפוד, אך אמרו שכל אפוד עולה 2,000 ש"ח. למה אני צריכה לשלם כל כך הרבה כסף כדי להגן על אח שלי בעזה".

חיילי צה"ל מתארגנים ללחימה, 8 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילי צה"ל בשטחי כינוס/ראובן קסטרו

"הרבה מתנדבים ביקשו לתרום כסף, זה רק מראה כמה עם ישראל מגויס ונכון לעמוד לצד הצבא, אבל נגמר הציוד בחנויות ולכן אין לנו מה לעשות כסף. אנחנו צריכים ציוד", הוסיפה אביב. "אם הצבא צריך עזרה בשינוע ציוד מבסיס לבסיס כדי לאבזר את החיילים - אקח את האוטו שלי ואעזור לצה"ל. הצבא בכאוס, אבל אני מתנחמת בזה שיש לנו חיילים טובים".

החיילים הגיעו מיד עם הקריאה לצו 8 בלי לארוז ציוד אישי, חלקם ישר מבתי הכנסת. החיילים מדווחים על חוסרים בגרביים ובציוד היגיינה. חלק מהחיילים מדווחים על חוסרים בבקבוקי מים: "זה אומנם לא ציוד לחימה, אך זה ציוד חשוב. אנחנו אלפי חיילים בשטח בתנאים קשים מאוד, לא היה לנו זמן לאכול וחסר לנו אוכל, מברשות שיניים, דיאודורנטים". הם פנו לעמותת חסדי ערן כדי שיגייסו להם ציוד לפני הכניסה לעזה.

בצה"ל מדווחים על 130% היענות לגיוס מילואים וסדיר. בנוסף, בסבבים קודמים גיוס המילואים היה הדרגתי ובפעימות ואילו הפעם הגיוס היה בבת אחת. בצה"ל עדיין מתארגנים ובודקים מה החוסרים והיכן צריך לתגבר. ולכן יכול להיות שייקח זמן לארגן את ציוד הלחימה והמזון לכלל חיילי הסדיר והמילואים.

דובר צה"ל סירב להגיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully