וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקנים, בריטים, תאילנדים ונפאלים: האזרחים הזרים שנרצחו ונחטפו במתקפת חמאס

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 8:38

בין 900 הקורבנות במלחמה היו אזרחים זרים רבים, חלקם עם אזרחות כפולה. בארה"ב מעריכים כי 11 אזרחים נהרגו לצד נוספים שנחטפו, ותאילנד מנתה 18 קורבנות. בנוסף אליהם, נרצחו עשרה בריטים ועשרה נפאלים

בווידאו: צה"ל תקף עמדות תצפית של הכח הימי של חמאס/צילום: דובר צה"ל

בין 900 הנרצחים במתקפת הפתע של חמאס על ישראל היו אזרחים זרים רבים, חלקם בעלי אזרחות כפולה, וכמה מהם אף נחטפו אל רצועת עזה.

ארה"ב

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר ביום שני כי לפחות 11 אזרחים אמריקנים נהרגו במתקפה, והוסיף כי וושינגטון מאמינה שכמה אזרחים אמריקנים גם מוחזקים בידי חמאס. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי אמר בהמשך כי המידע הזה טרם אומת.

ביידן אמר כי ארצות הברית עובדת יחד עם גורמים בישראל כדי לקבל מידע נוסף לגבי אותם אזרחים אמריקנים המוגדרים נעדרים מאז יום שבת. הנשיא אמר כי אזרחים אמריקנים השוהים בישראל יכולים להיעזר בסיוע קונסולרי של משרד החוץ לגבי המצב הביטחוני, בעוד שאלו הרוצים לעזוב עוד יכולים לעשות את זה בטיסות מסחריות או דרך היבשה.

בריטניה

גורם בריטי רשמי אמר לרשת BBC כי יותר מעשרה בריטים נהרגו או נחטפו. אחד מהם לוחם גולני נתנאל יאנג, חייל בודד שנהרג בקרבות וזכה לליווי של אלפים שהתגייסו להגיע להלווייתו. בנוסף אליו, נהרג ברנד כהן, מגלזגו, שחי עם משפחתו ושלושת ילדיו בישראל.

שני בריטים נוספים שזוהו בתור נעדרים הם ג'ק מרלו ודן דרלינגטון. מרלו היה מאבטח במסיבת הטבע שבה התחולל הטבח.

גרמניה

שני לוק, המחזיקה גם באזרחות ישראלית, תועדה נחטפת ממסיבת הטבע, ולא ברור אם היא עוד בחיים. אמה, ניקול, אמרה בסרטון שפרסמה בעקבות המתקפה כי "היא נחטפה לצד קבוצה של תיירים".

משרד החוץ של גרמניה אמר כי הוא מעריך שיש גרמנים בין החטופים של חמאס, וכי הוא סבור שהם גם בעלי אזרחות ישראלית.

שני לוק שנחטפה על ידי חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שני לוק שנחטפה על ידי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תאילנד

תאילנד אמרה כי 18 מאזרחיה נהרגו ו-11 נוספים נחטפו במתקפה של חמאס. משרד החוץ של תאילנד הוסיף כי מטוסי חיל האוויר המלכותי ערוכים לפנות אזרחים, ו-3,226 מהם ביקשו להתפנות. בישראל יש כ-30 אלף תאילנדים המועסקים בענף החקלאות, רובם בעוטף עזה.

עובדים זרים שנחטפו על ידי חמאס אל רצועת עזה, 7 באוקטובר 2023. טוויטר, צילום מסך
אזרחים זרים המוחזקים ברצועת עזה/צילום מסך, טוויטר

נפאל

נפאל אמרה כי עשרה מאזרחיה נהרגו במתקפה. הם היו סטודנטים שהגיעו לישראל כדי לעבוד ולרכוש מיומנות בחברה חקלאית. בנוסף אליהם, 265 סטודנטים מנפאל עובדים בחוות שונות בישראל, לצד 4,500 נפאלים בענף הסיעוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully