וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצח בדרכו להילחם עם פקודיו: מפקד חטיבת הנח"ל הובא למנוחות בהר הרצל

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 23:51

אלוף-משנה יהונתן שטיינברג בן ה-43, שהלוויתו נערכה הערב, היה בדרכו לחילופי אש שניהלו פקודיו עם מחבלים. בדרכו לזירת האירוע, נתקל במחבל ונרצח במהלך חילופי האש סמוך לכרם שלום. ב-"שומר החומות" שירת כמח"ט בנימין, ומילא כמה תפקידים עד שנכנס לתפקידו האחרון

אלפים בהלוויית מח"ט הנח"ל שנפל בקרב מול מחבלים: "זינקת קדימה, חתרת למגע"/כאן11

מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יהונתן שטיינברג, שנהרג אתמול בהיתקלות עם מחבל סמוך לכרם שלום, הובא הערב (ראשון) למנוחות בחלקה הצבאית בבית הקברות הר הרצל שבירושלים. שטיינרג בן ה-42 מהקיבוץ שומרייה, היה בדרכו לחילופי אש שניהלו פקודיו עם מחבלים. בדרכו לזירת האירוע, נתקל במחבל ונהרג במהלך חילופי האש סמוך לכרם שלום.

בהמשך, התברר מעשה הגבורה של שטיינברג. יהונתן יצא לבד מבית שבקיבוץ שומריה על מנת להילחם לצד פקודיו בכרם שלום. בדרכו אל הלוחמים נתקל במחבלים, מיד חתר למגע, נלחם מולם לבדו ונרצח.

ההלוויה, שנערכה בנוכחותו של הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי, החלה עם הספדו של אלוף במיל' אמיר אבולעפיה: "זכיתי להכיר אותך כסמגד והייתי מחט הנחל. בלטת ביכולותיך, המשכת להתפתח, זכיתי לפגוש אותך במסגרת ההכנות למפקד חטיבת בנימין - תפקיד שביצעת כל כך בהצלחה. המינוי שלך התקבל כל כך בטבעיות, הצניעות וחדות המחשבה, בגרות אישית, אורך רוח והצלחה. דמות למופת"

"אתמול, שבת, בוקר חג, קיבלת דיווח מהגדוד ולא חשבת פעמיים, נפרדת מהר וטסת לחייליך לפקודיך, זינקת קדימה, חתרת למגע. נוכחנו לראות שחמאס אימת דפוסי פעולה מהגרועים שידענו. ילדים, נשים וזקנים. חטיבת הנחל הייתה בחזית. הם עמדו איתן כנגד ההתקפה. לוחמך נלחמו ועודם נלחמים והשיגו תוצאות אבל גם גבו מחירים רבים".

בנו של יהונתן, רועי שטיינברג, ספד לאביו ומירר בבכי: "אבא, תמיד כשהיית מגיע הביתה השתדלת להשקיע בנו, כל הילדים. טיולים, וכל מיני דברים. אבא, אני רוצה להגיד לך שאני אשתדל כאח בכור להיות שליח ולשמור על האחים הקטנים בשבילך ובשביל אמא".

עמיחי, אחיו, סיפר: "כמה גאה הייתי להיות אח שלך", והוסיף: "צה"ל לא היו עסוק במלחמה היתה פה שורה של גנרלים שיצדיעו לך. הצניעות כל כך אפיינה אותך. תמיד התפעלנו מהיכולות שלך לדבר מול הפקודים שלך, תמיד השארת רושם מיוחד. לא הרבנו לדבר ותמיד הייתה לי צביטה בלב על כך. אני שמח שזכינו להיות יחד בסוכות, טיילנו, היה כיף. הקדוש ברוך הוא, כמה צדיקים אתה צריך שיהיו על ידך?"

הלווית מח"ט הנח"ל, אל"מ יהונתן שטיינברג שנפל במהלך היתקלות עם מחבל. החלקה הצבאית, הר הרצל, ירושלים 8 באוקטובר 2023. ינון שלום יתח
הלווית מח"ט הנח"ל, אל"מ יהונתן שטיינברג שנפל במהלך היתקלות עם מחבל. החלקה הצבאית, הר הרצל, ירושלים 8 באוקטובר 2023/ינון שלום יתח
מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יהונתן שטיינברג נהרג בהיתקלות עם מחבל סמוך לכרם שלום. דובר צה"ל, אתר רשמי
מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יהונתן שטיינברג נהרג בהיתקלות עם מחבל סמוך לכרם שלום/אתר רשמי, דובר צה"ל

במהלך מבצע "שומר החומות" שירת כמח"ט בנימין, שם לחם בקרב ירי מול מספר חמושים שירו אל עבר כוחות החטיבה וכוחות חטיבת כפיר סמוך לכיכר איו"ש ברמאללה. אל"ם יהונתן שטיינברג, התגייס לגדוד 931, המשיך לתפקידים נוספים בחטיבה ונכנס לתפקידו כמח"ט נח"ל במאי האחרון.

נכון לשעה זו, שטיינברג הוא אחד מ-700 הנרצחים במלחמה שפרצה אתמול, כשחמאס החל מתקפת פתע על יישובי הדרום והמרכז, שכללה ירי רקטות וחדירת מחבלים ליישובי עוטף עזה. משרד הבריאות עדכן כי כ-2,200 פצועים מטופלים בבתי החולים. המחבלים חדרו ליישובי הדרום, פתחו בירי ללא הרף וחטפו אזרחים וחיילים רבים לשטח הרצועה, הנמצאים בשבי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. כוחות הביטחון נמצאים בעיצומם של המאמצים להשגת שליטה על יישובי הדרום, ואזרחים ברחבי הארץ נרתמים לסייע לנפגעים הרבים. על רקע גיוס צבאי נרחב ותקיפות יעדי טרור ברצועת עזה, הרמטכ"ל הרצי הלוי עדכן: "צפויים לנו ימי לחימה ארוכים".

לכל העדכונים על המלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully