וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 36 שעות של שתיקה: בן גביר בהודעה ראשונה לציבור על המלחמה בדרום

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 21:23

השר לביטחון לאומי קרא להשמיד את חמאס וניסה לגייס את תמיכת הציבור בניהול המלחמה: "מדינת ישראל חווה את אחד האירועים הקשים בתולדותיה. זה לא הזמן לשאלות, לבדיקות ולתחקירים". כמו כן, סיפק הערכת מצב: "כוחות הביטחון בשטח ממשיכים באיתור נעדרים"

בווידאו: תיעוד מקרב היריות על כביש 4/אבי רוקח

36 שעות מתחילת מלחמת הפתע הרצחנית בדרום הארץ, בה נרצחו לפחות 600 ישראלים, אזרחים נתפסו בשבי ואלפים נפצעו - השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני איתמר בן גביר פרסם היום (ראשון) הודעה לציבור בה התייחס למצב.

"מדינת ישראל חווה את אחד האירועים הקשים בתולדותיה. הייתי שותף לדיונים ארוכים בקבינט, הצגתי בהם את עמדתי החד משמעית למלחמה בלתי מתפשרת והשמדה של חמאס הרצחני", פירט את עמדתו הביטחונית. "כעת זמן אחדות. זה לא הזמן לשאלות, לבדיקות ולתחקירים", ניסה לגייס את תמיכת הציבור בניהול המלחמה.

בתוך כך, פירט בן גביר על פעילותו מאז תחילת המבצע: "מאמש, אנחנו מתמקדים בטיפול בביטחון הפנים של מדינת ישראל: בלימת מחבלים, היערכות לאירועי הפרות סדר בזירות רבות, אבטחת בתי הסוהר, ומעורבות באירועי חילוץ רבים. כוחות הביטחון בשטח פועלים כל העת במאמץ לאתר נעדרים, ואני קורא לציבור ליצור קשר עם מוקד 105 בכל מקרה של ניתוק קשר עם מכרים".

איתמר בן גביר, חברון, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
איתמר בן גביר, חברון, 8 בספטמבר 2023/ניב אהרונסון

"ברגעים אלו אני שולח תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם שנרצחו באכזריות קשה ובדם קר על ידי מרצחים שפלים. עם ישראל כולו מחבק אתכם בשעה קשה זו. אני שולח תנחומים מיוחדים למשפחות השוטרים, לוחמי מג"ב, ימ"מ, צה"ל ואנשי הרפואה שנרצחו בהגנה על המולדת ובהצלת חיים, תוך חתירה למגע והקרבה אישית אדירה", ניחם בן גביר את משפחות יותר מ-700 הנרצחים.

חמאס פתח אתמול (שבת) במתקפת פתע על ישראל שכללה ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז הארץ וכן חדירה של מאות מחבלים פלסטינים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. יותר מ-600 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-2,000 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל דיווחו כי חמאס החזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה, והוסיף: "נתחקר את עצמנו בהמשך, עכשיו אנחנו במלחמה".

לכל העדכונים על מתקפת הפתע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully