וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי ישראלים נרתמים למערכה: חלוקות מזון וציוד לתושבי העוטף והחיילים

8.10.2023 / 17:53

יוזמות רבות של אזרחים להקל את החיילים בשטח והאזרחים ביישובים והקיבוצים קמו ברשתות החברתיות: "הגיעו עשרות מתנדבים דרך הודעה אחת. זאת החובה שלנו לתת גיבוי לאחים והאחיות שלנו בעת צרה"

דובר צה"ל: התכלית ליממה הקרובה - לפנות את כל תשובי העוטף 8.10.23/אתר צה"ל

מנגלים, קופסאות שימורים, פיצות, מתנדבים לפירוק סוכה לטובת המילואמיניקים שהתגייסו, בייביסיטר לילדים, בגדים וציוד היגיינה, דירות ובתי מלון במרכז ובצפון הארץ. זאת חלק מרשימה ארוכה של יוזמות אזרחיות שהוקמו על ידי מאות ישראלים לטובת החיילים והתושבים ברצועת עזה שמתמודדים עם מציאות קשה בתוך המלחמה בישראל. מאז הבוקר (ראשון) נולדו ברשתות החברתיות יוזמות שונות שנועדו להקל על החיילים בשטח ועל האזרחים בקיבוצים, ביישובים ובערים בדרום הארץ, יממה אחרי שחמאס פתח במתקפת פתע על ישראל שכללה ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז הארץ וכן חדירה של מאות מחבלים מעזה ליישובים באזור הדרום.

ח"כ לשעבר יואל רזבוזוב שיתף ברשתות החברתיות כי ארגן קבוצה של "אנשים טובים", שמעוניינים לממן בתי מלון במרכז עבור האזרחים מהדרום שפונו מבתיהם או שאין להם איפה לגור. הוא חתם את הפרסום בקריאה שהפכה לשגורה בפי רבים ביממה החולפת: "עם ישראל חי". לא רק רזבוזוב, אלפי אזרחים מאזור ירושלים, מרכז הארץ והצפון הציעו בפוסטים שונים את בתיהם או דירות אחרות בבעלותם לטובת שיכון משפחות שמעוניינות בכך.

אזרחים רבים תורמים דם בבי"ח איכילוב 07 באוקטובר 2023. דוברות איכילוב, אתר רשמי
מלבד תרומות הדם, אלפים מתנדבים למען תושבי הדרום והחיילים/אתר רשמי, דוברות איכילוב

בתל אביב, בבית שמש, בירושלים, ברעננה ובערים נוספות ברחבי הארץ פתחו מוקדים מיוחדים לטובת איסוף אוכל, ביגוד, ציוד היגיינה עבור תושבי הדרום והחיילים שהתגייסו במסגרת המלחמה. "הגיעו לכאן עשרות מתנדבים דרך הודעה אחת שהעפנו בוואטסאפ", סיפר ראובן מהחמ"ל המאולתר בירושלים. "הכל נכנס לארגזים ומפה לוקחים את זה נהגים ישירות לאזור התופת. זאת החובה שלנו לתת גיבוי לאחים ולאחיות שלנו בעת צרה. אם לא אנחנו, מי כן?".

קבוצת נערות הקימה בתוך דקות אחדות ברשת וואטסאפ קבוצה בשם "רק חדשות טובות" שמנתה למעלה מ-5,000 חברים. בנוסף להודעות מרגשות כמו על לוחם בשטח שהשתתף בברית של בנו באמצעות זום, סרטונים על תורים אינסופיים בדרך לתרום דם ברחבי הארץ - עלו בקבוצה גם אינספור הודעות לתרומות כספים עבור רכישת ציוד ואוכל. ההודעות גררו גם תרומות של אזרחים טובים שנחלצו לטובת התושבים בדרום, ילדיהם והחיילים באזור.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אזרחים ישראלים תורמים מזון עבור החיילים הישראלים בדרום. 8 באוקטובר 2023.. אבשלום ששוני, פלאש 90
"אם לא אנחנו, מי כן?"/פלאש 90, אבשלום ששוני

היוזמות האזרחיות הלכו והתרחבו עם עזרה בבייביסיטר לילדים, ניקון לבית או פירוק סוכה, יממה בלבד לאחר סיום החג. ביוזמה של נוער ב"בני עקיבא" בכפר סבא הפיצו קישור עם מסמך שבו ניתן למלא את הפרטים ולקבל מענה. "בעקבות המצב הקשה, לקחנו יוזמה לעזור איפה שצריך", כתבו הנערים, "מתוך הבנה שהרבה משפחות צריכות סיוע בגלל גיוס המילואים, החלטנו להירתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully