וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הנחה לספק נשק ליישובים שצמודים לגבול הרצועה ולהתכונן לפינוי גם בצפון

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 17:18

בהערכת המצב המיוחדת שהתקיימה, קבע שר הביטחון כי יש להיות מוכנים לפינוי היישובים צמודי הגדר גם בצפון. עוד החליט כי יסופק נשק לכל ישובי העוטף וכי יצוות קצין צה"ל לכל ראש עיר או מועצה בדרום לצורך ניהול המצב בעורף

תקיפות צה"ל ברצועת עזה 7.10.2023/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

שר הביטחון יואב גלנט הנחה היום (ראשון) לספק נשק ליישובים הצמודים לגבול עזה וכן לצוות קצין צה"ל לכל ראשי הערים והמועצות בעוטף לצורך ניהול המצב בעורף. עוד קבע בהערכת המצב המיוחדת שהתקיימה עם מנכ"ל משרד הביטחון האלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא וגורמים נוספים במשרד הביטחון ובפיקוד העורף - כי יש להתכונן לפינוי ישובים סמוכי גדר גם בצפון.

אתמול חמאס פתח במתקפת פתע על ישראל שכללה ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז הארץ וכן חדירה של מאות מחבלים פלסטינים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. יותר מ-600 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-2,000 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל דיווחו כי חמאס החזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה, והוסיף: "נתחקר את עצמנו בהמשך, עכשיו אנחנו במלחמה".

שר הביטחון יואב גלנט  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
גלנט/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום דווח על חוליית מחבלים שמסתובבת בקיבוץ בארי בדרום, יותר מיממה מאז מתקפת הפתע של החמאס. חילופי אש בין חמאס לכוחות הביטחון במקום. טרם התבררו כמות הפצועים והנרצחים במקום שתחת אש כבר יותר מ-36 שעות. דווח על נצורים בקיבוץ.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי המשימה של צה"ל ביממה הקרובה היא לפנות את כל יישובי העוטף. "נגיע לכל יישוב ויישוב עד שנהרוג את כל המחבלים בשטח מדינת ישראל", מסר. "המוכנות שלנו נמצאת בכל הגזרות, גגם ביהודה ושומרון. מי שיתקוף את מדינת ישראל יקבל מחיר כבד מאוד. אנחנו עוקבים אחרי כל הנעדרים, ההרוגים והפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully